Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A szabályozása a közlekedés területére tartozik, így a taxisokéhoz hasonló követelményeknek kell eleget tennie.
Az Európai Unió Bírósága szerint nem sokat ér az Uber érvelése, miszerint különbözik a hagyományos taxiktól. Maciej Szpunar főtanácsnok szerint ugyanis az Uber elektronikus platform ugyan, de a közlekedés területére tartozik, így kötelezhető arra, hogy a nemzeti jogban megkövetelt jogosítványokkal és engedélyekkel rendelkezzen.
Az Uber ugye az után került az uniós bíróság elé, hogy 2014-ben a barcelonai taxis szakszervezet keresetet nyújtott be amiatt, mert szerinte az Uber tevékenysége megtévesztő gyakorlatnak és tisztességtelen versenymagatartásnak minősül. Sem a cég, sem a sofőrök nem rendelkeztek ugyanis a barcelonai városi taxirendelet által előírt engedélyekkel és hatósági engedélyekkel. A barcelonai bíróság – mivel mivel álláspontja szerint a jogvita elbírálása az uniós jog több rendelkezésének értelmezését igényli – továbbította az ügyet az uniós bíróság elé.
A bíróság most kimondta, hogy az Uberéhez hasonló közvetítői szolgáltatást úgy kell tekinteni, hogy az elválaszthatatlanul kapcsolódik egy közlekedési szolgáltatáshoz, és ennélfogva „a közlekedés területén nyújtott szolgáltatásnak” minősül az uniós jog értelmében. Az ilyen szolgáltatás ennélfogva ki van zárva az általános értelemben vett szolgáltatásnyújtás szabadságának, valamint a belső piaci szolgáltatásokról, illetve az elektronikus kereskedelemről szóló irányelveknek a hatálya alól.
Az Uber eddig azzal érvelt, hogy egy technológiai platformon keresztül köti össze az utasokat a független sofőrökkel, és nem közlekedési cég, amelyre a hagyományos taxikra vonatkozó szabályok érvényesek.
Ez az első uniós bírósági döntés arról, hogy egy Uberhez hasonló alkalmazás minek minősül, ezért a technológiai ipar számára precedenst jelenthet. A döntés ellen nem lehet fellebbezni.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítésa a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Ne egye meg a francia joghurtot.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.