Gulyásék nem aggódnak a Fidesz támogatottsága miatt, nem halasztják el a választást – élőben a kormányinfó
Gulyás Gergely és Vitályos Eszter válaszol az újságírók kérdéseire.
A legjobb szállodákat idéző környezet és gondoskodás várja az utasokat a légitársaságok első osztályain. A kiszolgálás minősége mellett a jegyár is emlékezetes maradhat.
Tágas és elegáns belső tér, éjjel-nappal nagyvonalú étel- és italválaszték, külön útlevélkezelő poszt, tökéletesen szigetelt pihenőszobák és a vendéget egészen a repülőgépig szállító limuzinszolgálat – egyebek mellett ez várja a müncheni repülőtér első osztályú Lufthansa-váróiban pihenő utasokat. Az első osztályon repülőket – és a legszűkebb törzsutasi körhöz, a HON Circle-höz tartozó vendégeket – kiszolgáló várók is hozzájárultak ahhoz, hogy a bajor főváros repülőterének kettes terminálját a világ legjobbjának minősítette a londoni központú Skytrax intézet. A terminál új szárnyában öt új luxusváró nyílt meg, a nyitott tetőteraszon pedig még kellemesebben múlik az idő, mint a légkondicionált belső terekben.
A Lufthansa világszerte számtalan business és első osztályú várót működtet, a legnagyobb és legismertebb Frankfurtban, az első osztályú utasok kiszolgálására épült külön terminálban található. A reptéri luxus a gépeken folytatódik, ahol az első osztályú utasok – különösen az interkontinentális járatokon használt Boeing–747-8-asok, illetve az Airbus A380-asok fedélzetén – teljes értékű ággyá átalakítható ülőhelyeken emészthetik meg a több fogásból álló ételeket, és pihenhetik ki az utazás fáradalmait.
A Skytrax nemcsak a várókat, hanem a gépeken nyújtott szolgáltatásokat is pontozza. A „legjobb első osztályú ülés” címért az utóbbi években az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légitársasága, az Etihad, a Singapore Airlines és a dubai központú Emirates verseng. Ez a hármas odafönt valóban mennyei luxust kínál. Az Etihad a hagyományos első osztály mellett például különálló lakosztályokat is kialakított az A380-asokon. A szerényen csak rezidenciának nevezett apartmanokban külön nappali, hálószoba és zuhanyzó, valamint személyre szabott komornyikszolgáltatás fogadja az utasokat. A nappaliban 32 hüvelykes televízió és két széles bőrfotel kapott helyet, a hálószobában pedig alig kisebb tv és dupla ágy várja a megfáradt vándorokat, akik közvetlenül az ágyba is kérhetik a reggelit.
Az Emirates első osztályú lakosztályaiba olyan különleges pizsamát készítenek be, amely az anyagba szőtt mikrokapszulákból nedvességet és ápolóanyagokat juttat az első osztályú vendég bőrébe, hogy ne száradjon ki az út végére. A pizsamához hozzáillő papucs is jár, ráadásul mindkettő el is vihető ajándékként, így már otthon is élvezni lehet a mosás során újratöltődő mikrokapszulák áldásos hatását.
A Singapore Airlines is büszke az egymásba nyitható első osztályú kabinjaira, ahol – csakúgy, mint a vetélytársaknál – kizárólag luxusmárkák rúghatnak labdába: a kozmetikumokat a legjobb francia gyártók szállítják, a bőrüléseket pedig azok a cégek készítik, amelyek a Ferrarik ülésein lévő bőrt is gyártják. A Singapore a tervezésre is figyelt: a kabinok színvilágát és elrendezését egy ismert francia jachttervező, Jean-Jacques Coste álmodta meg.
A Qatar Airways, amely első osztályán ugyancsak lakószoba méretű teret ad az utasoknak, a Skytrax versenyében dobogós helyen végzett az első osztályú utasok kiszolgálásában. A katari légitársaság a napokban vezette be azt a szolgáltatást, amellyel a Dohából induló járatok esetében az első osztályú utasok már jóval a felszállás előtt megrendelhetik, mit kívánnak enni, s így még bővebb listáról választhatják ki a nekik tetsző ebéd- vagy vacsoramenüt.
A luxushoz mérhető az ár is. Egy-egy kabinos út több millió forintnak megfelelő összegbe kerül. Az Etihad például New York és Szingapúr között 8600 dollárt kér a „mezei” első osztályra, a rezidencia pedig már húszezerbe kerül. A légi utasok millióinak véleménye alapján döntő Skytrax a legjobb ülés mellett értékeli az első osztályok általános teljesítményét is, itt az Etihad és az Emirates mellett a Lufthansa jutott be a legjobb három közé.
A business és az első osztály luxusa mellett vigaszdíj a turistaosztályok közönségének néhány fizetős vagy jobb esetben ingyenes kényelmi szolgáltatás. Terjedőben van a levegőben is használható, általában fizetős wifielérés. Azért viszont nem számolnak föl díjat, hogy az újabb gépek – például az Airbus A350 vagy a Boeing–787 Dreamliner – LED-es világítása igazodik az utasok biológiai órájához: estefelé az alvást elősegítő színek, reggel pedig ébredésre ösztönző árnyalatok dominálnak. A fedélzeti fejlesztéseket díjazó, évente kiosztott Crystal Cabin Award verseny befutói közül kiemelhető egy, a turistaosztályon utazók életét megkönnyítő újítás is: a Soarigami nevű startup feltalálta a több részletben felhajtható üléskarfát, amellyel talán véget lehet vetni a könyöklő körüli vitáknak.
NÉMETH ANDRÁS
Gulyás Gergely és Vitályos Eszter válaszol az újságírók kérdéseire.
Több mint egy évig tartott a tárgyalás, az ítélet nem jogerős.
A kiskereskedelmi különadó ügye halad a bíróság felé.
A HVG által megkérdezett infektológus szerint nem kell rettegni.
Építő és aknamentesítő egységek érkeznek a kurszki régióba.