szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Emmanuel Macron az elnökválasztási kampányban nem hordott karórát. Ezért aztán sokan nem hittek a szemüknek, amikor e hónap elején a francia elnök kínai látogatásán készült fotókból kiderült, Macronnak van karórája. De milyen márkájú?

A képek a legnagyobb izgalmat a „Merci” francia cégnél váltották ki, mert az óra emlékeztetett a vállalat pár hónapja piacra dobott termékére, az LMM-01-re. Ez egy 399 euróért kapható „nosztalgiatermék”, tehát egy naponta felhúzandó mechanikus karóra. A cég áttanulmányozta a fotók nagy felbontású változatait és kiderült: Macron az LMM-01 karórát hordja. Ez, a hivatalos verzió szerint, óriási meglepetés volt a vállalkozásnak, hiszen ők nem nyomták a terméket a francia elitnek. Ez afféle hobbi karóra különcöknek, akik majd hajlandók lesznek nemsokára olyan mobilt is venni, amely garantáltan buta lesz, tehát csakis telefonálni lehet majd vele – írja a Le Figaro

 Az LMM-01-et egy, a harmincas éveiben járó órarajongó műszaki szakember alkotta meg, vagy három év munkával. Van a szerkezetben azért egy kis modern svájci hatás is, de a szakértők szerint az LMM-01 az 1940-es évek nyugat-európai óráira emlékeztet. Kelet-európai szemmel viszont inkább a hatvanas évek, olcsó, de megbízható szovjet karóráira. Na, de hogy kerül a francia elnök csuklójára egy ilyen primitív szerkezet? Vélhetően ugyanarról a nagyon tudatosan felépített megjelenési stratégiáról van szó, mint az öltönyök esetében.

Macron, amikor az előző adminisztráció minisztere lett, egy szerény párizsi szabóságtól kezdte rendelni öltönyeit, darabját 340 euróért, méretre igazítással együtt. Korábban a Rotschild bank ifjú „golden boy-aként” 1200 eurós öltönyökben parádézott. És a csuklóját több ezer dolláros Tank de Cartier svájci csodaórák ékesítették. Tehát bekövetkezett egy lényeges változás az öltözködési, megjelenési stratégiájában, már akkor, amikor miniszter lett, tehát közszolgálatba lépett.

Franciaország a luxus hazája minden szempontból, legyen szó divatról, ékszerről, gasztronómiáról. De Macron nagyon jól tudja, hogy ő annak a kb. 30 milliónyi, nem luxusban, de tisztes stabil, középosztálybeli létben élőknek a szavazataival nyert, akik zsigerből utálják az urizálást, a cannes-i fesztivál mértéket nem ismerő luxusát. Sőt, Macronra szerény kisjövedelműek is szavaztak, akik nem kértek a Nemzeti Frontból.

Persze ne legyünk naivak: Macron nem néptribun, hanem profi politikus, aki remekül átlátja a modern világ gazdasági realitásait. Ezt tükrözik kormányzásának első intézkedései is, amelyek nem voltak népszerűek, de a jelek szerint elfogadta a franciák többsége. És hogy a keserű pirulát le tudja nyeletni, ügyel a külsőségekre. Például arra, hogy életvitelében, öltözködésében kerülje az irritáló luxusra utaló jeleket.

Ide kattintva eléri a Nyüzsi további cikkeit, azonnali véleményeket, érdekességeket, szórakoztató mémeket, gif-eket, videókat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!