Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Több mint tízezer négyzetméteres lesz az új ferihegyi utasmóló és a mostani tervek szerint 2018 harmadik negyedévében adnák át.
Január végére elkészül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az új, több mint tízezer négyzetméteres utasmóló teteje – közölte a Budapest Airport kedden.
A korábbi három helyett már csak egy daru van az építkezésen és helyére került mind a hét beszállító folyosó acélszerkezete a budapesti repülőtér 2B oldalán. Ezek lesznek azok a folyosók, amelyeken keresztül az utasok megközelíthetik a repülőgépeket a beszállásnál vagy a kiszállításkor.
A KÉSZ Építő Zrt. és alvállalkozói sok helyen már az új utasmóló szigetelését szerelik, illetve az azt eltakaró homlokzati elemeket rögzítik a helyükre. Január végétől megkezdik az óriási üvegablakok behelyezését, és utána kapcsolnak rá igazán a belső munkára, a szerelvényezésre.
Az utasmoló mindkét szintjén folytatják az elektromos berendezések szerelését, párhuzamosan már sok helyen elkészültek a belső gipszkarton válaszfalak is. Várhatóan január végétől burkolók veszik át a terepet és elkezdik a padlózat kiépítését.
Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központ igazgatója azt mondta: az időjárás is kegyes, januárban nem voltak olyan nagy fagyok, amelyek jelentősen hátráltatták volna az építkezést. Mindent megtesznek azért, hogy 2018 harmadik negyedévére az utasok és a légitársaságok birtokba vehessék az új épületet – tette hozzá.
A 2B terminálhoz kapcsolódó utasmóló megépítése az egyik legfontosabb része a Budapest Airport 50 milliárd forintos BUD 2020 nevű fejlesztési tervének. A B oldali utasmóló megvalósításának összköltsége meghaladja a 25 millió eurót (7,8 milliárd forintot).
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.