szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A XVI. kerület polgármestere arról álmodik, hogy akár már 2025-2026-ban járhatnak a meghosszabbított 2-es metróval az utasok.

Ha megkapják a kormányzati és az EU-s támogatást, akkor 2022-2023-ban elkezdődhetnek a 2-es metró és a HÉV összekötésével járó munkálatok – mondta a Magyar Hírlapnak a XVI. kerület polgármestere, aki szerint 2025-2026-ban már utazni lehetne a meghosszabbított vonalon.

A fideszes Kovács Péter a lap szerdai számában megjelent interjúban hozzátette, azt tartaná reálisnak, ha 90 százalékban európai uniós, 10 százalékban állami támogatásból valósulna meg a projekt.

A polgármester a rövidebb bejutás mellett azt tartja a fejlesztés legnagyobb előnyének, hogy teljesen átstrukturálja majd a közlekedést.

A HÉV most kettévágja a kerületet, és ez rendkívül megnehezíti az autóval közlekedést. Egyrészt régiek a biztosítóberendezések, így előfordul, hogy nyolc-tíz percet kell várni egy áthaladással. Másrészt a HÉV meglehetősen ritkán jár, így nem tudja elvinni a teljes utasforgalmat. Ezért párhuzamosan buszokat is kell közlekedtetnie a BKK-nak, ez pedig torlódást okoz a közlekedésben. Ha viszont a metró sűrűbben jár majd, akkor nem kell annyi busznak közlekednie, és nem kell majd átszállni az Örs vezér téren – érvelt.

A projekt részeként valószínűleg az elavult HÉV felújítását is meg tudnák oldani, és csak egy kisebb pluszforrást kellene rászánni – érvelt.

Az interjúban Kovács Péter azt is mondta: a XVI. kerületben nincs, és ameddig ő lesz a polgármester, nem is lesz fizetős parkoló. A HÉV–metró-összekötésnél egyébként is rengeteg P+R parkoló épül majd. Szerinte a probléma az olyan rendszerrel van, mint amilyet Zugló vezetett be, mert amiatt egyre több autós nem az Örsön, hanem a XVI. kerületben parkol le.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!