szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A helyzet a tehervonatoknál rosszabb.

Tavaly 21 ezer esetben késtek a vonatok – írja a Világgazdaság a MÁV-tól kapott adatok alapján. A személyvonatok átlagosan 2,8 percet késtek, a menetrendet több mint 90 százalékos arányban betartották a járatok. Ennél jobb a regionális vonatok és az országos, távolsági járatok pontossága is, előbbiek 96, utóbbiak 93 százalékban tartották a menetrendet.

A késések miatt a társaság tavaly 8 millió forint kártérítést fizetett, egymillió forinttal kevesebbet, mint 2016-ban.

A tehervonatoknál már rosszabb a szám: ezek a járatok átlagosan egy órát késtek.

A késések csaknem felét a biztosítóberendezések hibája okozta. Járműhibák az esetek 44 százalékát idézték elő, pályahibák és egyéb műszaki problémák pedig 3-3 százalékát.

A Világgazdaság megkérdezte azt, is, hogy a késések mekkora hányadát előzhette volna meg a MÁV. A társaság válaszában jelezte, igyekszik a műszaki problémákat orvosolni, de voltak természetesen előre nem látható tényezők, például olyan meghibásodások, amelyeket kábelvágás, fakidőlés vagy heves vihar okozott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

A magyar vasút az utast palira veszi

Kánikula van? Késnek a vonatok. Vihar jött? Késnek a vonatok. Esik a hó? Késnek a vonatok. Vagy csak úgy elszakadt a felsővezeték? Késnek a vonatok. Sokat és gyakran. Magyarországon. Az utasok érdemi tájékoztatás híján nem tudják, mi is történt, mikor indulnak valóban a szerelvények, a kalauzok meg tartják a hátukat, pedig ők sem tudnak semmit. Nálunk még attól is elveszik a pórul járt utas kedvét, hogy kártérítésért harcoljon. Németországban a vasúttársaság enni- és innivalót ad, a taxi vagy a szállás árát is állja késés vagy kimaradás esetén. Amerikában a tájékoztatás az első, nem a sunnyogás.