Hatéves közlekedési káoszt hozhat a Lánchíd és környékének felújítása

Eredetileg úgy tervezték, hogy egyszerre újítják fel a Lánchidat, az alagutat, a Clark Ádám teret és a Széchenyi István téri villamosalagutat. Az idei fővárosi költségvetés tervezetében már szétválasztották a részeket, módosítottak a költségkereteken és az időpontokon is.

  • hvg.hu hvg.hu
Hatéves közlekedési káoszt hozhat a Lánchíd és környékének felújítása

A mostani állás szerint először a Lánchidat és a Széchenyi téri villamos-alagutat, majd ezután a Váralagutat és a Clark Ádám teret újítják fel. A teljes folyamat 2018-ban kezdődnek és 2024-ig tartana – derül ki a Napi.hu cikkéből.

A gazdasági portál szerint egy tavaly áprilisban elfogadott közgyűlési előterjesztésben még arról volt szó, hogy a Lánchíd és környékének felújítását egyszerre végzik el 2017 és 2018 között 22,3 milliárd forintból, így tennék a lehető legrövidebbé a várható közlekedési káoszt. 

A főváros 2018-as költségvetésének tervezete a Lánchíd és környéke felújításával kapcsolatban viszont komoly fordulatot hozhat: szétdarabolhatják ugyanis a programot.

Magát a Lánchidat 2018 és 2021 között újítanák fel 11,1 milliárdos összköltséggel, amelyből idén 2,2 milliárdot használnának fel, jövőre és 2020-ban 3,3 milliárdot, 2021-ben pedig további 2,2 milliárdot.

Az alagút felújítása 2021-től 2024-ig tartana és 5,7 milliárdból valósítanák meg, míg a Clark Ádám tér felújítása 2023-ban indulna, és szintén 2024-ben fejeződne be. Ez a beruházás kevesebb, mint 400 millió forintot emésztene fel.

Az idei költségvetésben külön szerepel továbbá 5,2 milliárd forinttal a Széchenyi István téri villamosalagút felújítása is, amelyet 2018 és 2020 között végeznének el.

Ha valóban ez a forgatókönyv valósulna meg, akkor az azt jelentené, hogy a közlekedőknek hat éven át kellene nélkülözniük ezt a fontos útvonalat, mivel a Lánchídon áthaladó autósok egy jelentős része az alagútból érkezik, vagy arra megy tovább – veti fel a lap.

Megkérdezték a fővárosi önkormányzatot, hogy miért módosítottak a terveken, mikor tervezik lezárni a Lánchidat, de választ egyelőre nem küldtek.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.