szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nyugat-Európa több országában is panaszkodnak a vendéglősök arról, hogy hónapról hónapra zuhan a nyereségük, legutóbb a híres sztárszakács, Jamie Oliver 12 étterme is lehúzta a rolót. A tulajok egy része visszavág.

Az étteremtulajdonosok leginkább az asztalt foglaló, majd szó nélkül távolmaradó vendégekben találták meg a fő ellenséget. A The Guardian című brit napilap beszámolója szerint csak a Valentin-napi távolmaradások több százezer fontos kárt okozta a brit éttermeknek, s néhányük, köztük a bristoli the Cauldron ellentámadásba ment át: közösségi oldalon tette közzé a foglaló, majd meg nem jelenő vendégek nevét. Hasonlóan cselekedett a londoni Tredwells, vagy a cardiffi The Bar is, ahol 44, illetve 16 asztal maradt üresen a magukat meggondoló vendégek miatt.


Az étteremtulajdonosok statisztikái szerint egyre inkább járványszerűvé válik a vendégek lemondás nélküli távolmaradása:  míg néhány éve ez az arány 5 százalék körül volt, manapság nem ritka, hogy a foglalók nyolcada nem jön el, s még csak nem is telefonál.  „Sokszor 10-12 fős csoportok is ezt teszik, s bosszantó, hogy az ilyen emberek miatt olyanok nem tudnak foglalni, akik eljönnének” – idézte az egyik vendéglőst a The Guardian.  

 
A szégyenlisták mellett keményebb eszközök is terjednek: egyes éttermek a forgalmas napokon letétet kérnek a telefonálóktól, ha hatnál vagy annál több helyet foglalnak. Mások, akik online foglalásokat intéznek, letiltják azokat, akik többször nem jelentek meg, s nem mondták le korábbi foglalásaikat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!