szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A korábbiaknál jóval többször egyezik meg az ügyfél a bankkal, vagy viszi sikerre az ügyét, ha a Pénzügyi Békéltető Testületnél tesz panaszt.

Az összes, a Pénzügyi Békéltető Testület elég került ügy 40,7 százaléka ért véget az ügyfél számára jó eredménnyel 2017-ben – írta meg az Azénpénzem.hu. Ez 2016-hoz képest 8,5 százalékpontos növekedés. Ebben az arányban szerepelnek azok az eljárások is, amelyekben a kérelmet azért vonták vissza, mert sikerült időközben megállapodni a szolgáltatóval.

A portál úgy számol: legsikeresebben lakástakarékok ügyfelei, illetve az áruhitelesek képviselhették igazukat. Az áruhitelesek között a legtöbben azok vannak, akiket árubemutatón tudtak rábeszélni, hogy hitelt vegyenek fel.

A testület tavaly közel 3700 ügyet zárt le. Ezek nem egészen ötödében a panaszt meghallgatás nélküli elutasították, mert azok nem feleltek meg a jegybanki törvényben meghatározott követelményeknek.

A felek közötti egyezséggel az esetek 28,8 százaléka végződött. Igaz, a megállapodás többször nem fizetéskönnyítést jelentett, hanem például azt, hogy a bank vállalja: pontos kimutatást készít.

A pénzügyi fogyasztói jogviták lezárására 2017-ben átlagosan 57 napra volt szükség.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!