Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Megalakult a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kommunikációs ügynöksége, holott két évvel ezelőtt éppen azért hozták létre az MTÜ-t, hogy minden feladat, különösképpen pedig a kommunikáció egy kézben legyen.
Az állami vagyonkezelő 150 millió forintos juttatásával május 23-án bejegyezték a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség Nonprofit Kft.-t, amelynek legfőbb feladata a turisztikai marketing összehangolása, az imázskiadványok elkészítése – olvasható a legfrissebb HVG-ben. A kormány még az év elején határozta el a cégalapítást, amely most történt meg.
Az újabb állami vállalatot a 32 éves Osváth Eszter vezeti, aki előzőleg a közszolgálati média egyik cégében Kálomista Zsuzsannával párhuzamosan volt vezető pozícióban. Kálomista neve onnan ismerős, hogy Orbán Viktor kormányfő lelkes támogatójának, Kálomista Gábor producernek a felesége.
Osváth Eszter azonban nemcsak az új ügynökség irányítója, hanem a Frank Digital kommunikációs tanácsadó cégnek a tulajdonosa is, méghozzá 2017 nyarától, amikor az Origo hírportál cégcsoportja Matolcsy György jegybankelnök fiához került.
A Frank Digital nem Matolcsy Ádámé lett, de a cég előtte és utána is részesült a Magyar Nemzeti Bank forrásaiból. Eleinte támogatást kapott a jegybanki alapítványoktól, 2017 őszén pedig az állami plakátkampányokban részt vevő New Land Media Kft.-vel közösen 1,5 milliárd forintos megbízást nyert el az MNB-től a fogyasztóbarát hiteltermékek jegybanki minősítésének kommunikációjára.
A februári kormányhatározat szerint az új állami kommunikációs ügynökség felett az MTÜ gyakorolja a tulajdonosi jogokat. Az MTÜ 1,9 milliárd forintot kapott az országmárka kidolgozására.
Az MTÜ egyik tanácsadója Orbán Viktor kormányfő lánya, aki részt vett az első imázsfilm elkészítésében is. A film még az előtt készült el, hogy megalkották volna az országmárka logóját és szlogenjét, amelyre az MTÜ május 16-án írta ki a pályázatot, június 12-ei határidővel.
További részletek a HVG e heti számában olvashatók.Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Komoly eszközt kaptak a kezükbe a klímaváltozás ügyét szívükön viselők a klímatörvényt részben megsemmisítő alkotmánybírósági határozattal. A kormány immár nemcsak, hogy nem háríthatja át a teendőket a jövő generációkra, de le sem szerelheti őket azzal, hogy „De hát van klímatörvény!”.
Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés.
Izrael komoly csapást mért már az iráni nukleáris képességre, de a legfontosabb célpont, Fordo, ahol több ezer urándúsító centrifuga üzemel, még sértetlen, mert mélyen a föld alatt van.
Átláthatóbbá és rugalmasabbá szeretnék tenni a kerti kutak bejelentésének, engedélyezésének és ellenőrzésének folyamatát.
Hetek óta tartó jogvitában végül igazat adtak a rendőrségnek.
Vékony Csongor szerint a párt cserbenhagyta az elszakított területeken élő magyarokat, és nem elég revizionista.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.