szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Azért annyira mégsem aggódik az Európai Bizottság az uniós támogatások miatt.

Az EU 193 millió eurót (több mint 60 milliárd forintot) biztosít a Kohéziós Alap forrásaiból a Székesfehérvár és Keszthely közötti, összesen 123 km hosszúságú balatoni vasútvonal újjáépítésére és korszerűsítésére – jelentette be az Európai Bizottság regionális politikáért felelős tagja, Corina Crețu.

A Budapestet Keszthellyel összekötő teljes vonal korszerűsítése két szakaszban valósul meg. A jelenlegi beruházás a Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti 53 km-es vonalszakaszt érinti. A projekt keretében 38 közúti és 124 gyalogos vasúti átjárót korszerűsítenek, valamint 13 új gyalogos vasúti átjárót építenek ki.

A projekt költségét korábban (2016-os árfolyamon) 53 milliárd forintra becsülték, a megbízást elnyerő, Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó R-Kord, a V-Híd és a Swietelsky konzorciuma több mint 72,4 milliárdért vállalta a munkát, amely a tervek szerint 2019 áprilisában fejeződik be.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!