Egyre többet késnek a repülőgépek a túlzsúfolt légtér miatt

A probléma egész Európát érinti.

  • hvg.hu hvg.hu
Egyre többet késnek a repülőgépek a túlzsúfolt légtér miatt

Csaknem tíz százalékkal nőtt a magyar légteret használó repülőgépek száma egy év alatt. A Hungaro Control június végéig 422 ezer gépet kezelt Magyarország felett, ami jócskán meghaladja a tavalyi 384 ezres forgalmat – írja a Világgazdaság.

A növekedés igen tekintélyesnek számít európai viszonylatban is, az Eurocontrol Network Manager júniusi jelentése szerint ugyanis a légi forgalom félévi bővülése a 2017-es adatokhoz képest 3,8 százalékos növekedést mutatott. A Hungaro Control szerint a közlekedési „boom”-nak több oka van, ezek közül az egyik a fapados járatok terjeszkedése. Ugyanakkor nem csak a low cost cégek, de az öböl menti államok (pl. Katar, az Egyesült Arab Emírségek) légitársaságainak folyamatos járatsűrítése is kihat a magyar légtérre. Nyáron ráadásul egyébként is megnő a forgalom, az éves csúcs általában július és augusztus, ekkor utaznak a legtöbben. Emiatt a magyar légiforgalmi irányításnak is egyre több a dolga, ráadásul a hazai piacon szinte egyáltalán nincs kínálat légiforgalmi irányítóból. A HC ezért ősszel nagy létszámú irányító-tanfolyamot indít.

Utasoldalról nézve a légtér zsúfoltságának egyik legfeltűnőbb következménye a járatok késése. A Nemzetközi Légi Szálíltási Szövetség nemrég intézkedéseket kért a kormányoktól, mivel az első félévben 133 százalékkal ugrott meg a késések aránya tavalyhoz képest. A Hungaro Control is megerősítette, hogy a késések valóban jelentősen megnőttek, de szerintük ez a forgalomnövekedés mellett a zivataros időjárásnak is betudható.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.