Jóval kisebbek lehetnek az ülések a fapadosokon

Amerikában a hatósághoz fordultak a diszkont légitársaságok zsugorodó ülésméretei miatt. A keskenyebb, így kényelmetlenebb és kevésbé biztonságos székek a nálunk közlekedő fapadosoknál is elterjedhetnek majd.

  • hvg.hu hvg.hu
Jóval kisebbek lehetnek az ülések a fapadosokon

A héten elfogadott döntés nyomán csökkenthetik az ülések szélességét és így a közlekedőfolyosóét is az amerikai fapados légitársaságok, írja a napi.hu a FlyersRight.org-ra hivatkozva.

A méretcsökkentés felvet biztonsági aggályokat, mivel vészhelyzetben 90 másodperc alatt kell a gépet elhagyni, és ez keskenyebb ülésekből, szűkebb folyosón nehezebben mehet. Az amerikai légügyi hatóság (FAA) szerint azonban egy vészhelyzetet immitáló szimulációból kiderül, hogy a repülés még így is biztonságos, de a jogvédők szerint a kísérletben mozgássérült és idős emberek nem vettek részt, illetve az ilyenkor kialakuló pánik miatti eltérő reakcióidőt sem vették figyelembe.

Az ülésméret-csökkenés mögött nem nehéz látni a logikát: kisebb ülésekből többet lehet bezsúfolni a gépbe, amelyekre több jegyet lehet eladni.

A cikk szerint az amerikai példa máshol is erre ösztönözheti a légitársaságokat, de a nálunk közlekedő gépeken a szabványokat egyelőre tartják, noha a minimális ülésméretre nem vonatkozik konkrét méretbeli szabyálozás, csak bevett gyakorlat.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.