Így lett Simicska helyett Mészáros a magyar vasútépítések ura

Az új oligarchákhoz vándorló kapacitás, területfoglalás, és egyre csillagászatibb összegek: így fest a magyar vasúti beruházások világa.

  • hvg.hu hvg.hu
Így lett Simicska helyett Mészáros a magyar vasútépítések ura

Elképesztő ütemben dübörög a magyar vasúti felújítások gépezete, és megtippelni is nehéz, hogy hol van még a vége – olvasható az e heti HVG Gazdaság rovatában. Azért is érdemes területet foglalni, mert a vasúti beruházásokra hatalmas összeget fordít Magyarország, részben EU-forrásból. A terv az, hogy 2022-ig 1500 milliárd forint juthat a fejleszésekre.

Az R-Kord sikertörténete 2015-ben kezdődött, Mészáros Lőrinc vasútépítő cége akkor nyerte el az első százmillióit. A következő dobása már 13 milliárdos volt, de mivel a cég ekkor még csak két tucat embert foglalkoztatott, elkelt a Swietelsky egyik leányvállalatának segítsége, amivel közösen nyert a tenderen. Ezt a céget akkoriban Homlok Zsolt vezette, aki 2017-ben már Mészáros Lőrinc veje lett. Saját céget is alapított, a kezdeti kapacitáshiányok idején pedig alvállalkozóként épp az R-kord segítette ki.

Azóta pedig csak sorjáznak a több tízmilliárdos megrendelések. A Mészáros-cégek és partnereik idén eddig egy 40, egy 50 és egy 60 milliárd forintos megbízást is kaptak, természetesen a kisebb, mindössze néhány milliárd forintos munkák mellett.

Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.

HVG
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.