szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A légitársaság az utóbbi időben botrányt botrányra halmozott, a Ryanairhez hasonlóan fogyasztóvédelmi vizsgálat indul ellene.

„Elfogadhatatlannak tartjuk a Wizz Air Légitársaság mai napon és az elmúlt napokban, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren folytatott utasok tucatjainak nyaralását tönkre tevő gyakorlatát” – így kezdődik a miniszterelnökséget vezető miniszter és a közszolgálatért felelős államtitkár légitársasággal kapcsolatos közleménye. Azt írják: Budapest Főváros Kormányhivatala a Ryanair után most a Wizz Air ellen is fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el, és eljárást is indítanak a légitársaság ellen.

Úgy látják: a Wizz Air tisztességtelen az utasokkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, és nem biztosítja azokat a szolgáltatásokat sem, amiért az utasok korábban már fizettek, így semmibe veszik a fogyasztóvédelmi szabályokat.

A légitársaság az utóbbi időben többször is komoly hibát vétett: volt, hogy egyszerűen Londonban hagyta utasait, de a többórás késések is szinte már megszokottak a Wizz Air járatainál.

 A Wizz Air a hírre reagálva azt közölte, hogy egyik beszállítójánál meghibásodás történt, emiatt csütörtök reggel az utasfelvétel jelentősen lelassult, több járat is késve tudott elindulni. A Wizz Air minden esetben a vonatkozó jogszabályoknak és a légitársaság saját szabályzatának megfelelően tájékoztatja az utasokat, írta a társaság, hozzátéve, bár az eset a Wizz Airen kívül álló okokból történt, a légitársaság mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb visszaálljon a menetrend szerinti működés.

Néhány nappal ezelőtt a Ryanair ellen is hasonló eljárás indult, mint most a Wizz Air ügyében. Az volt az utolsó csepp a pohárban, amikor a légitársaság Las Palmas-i járatáról egyszerűen lepakolták az utasok bőröndjeit túlterheltségre hivatkozva.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!