Mélyebben kell a zsebünkbe nyúlnia Matolcsyéknak – több mint egymilliárddal drágul a jegybankelnök álma

1,124 milliárd forinttal drágult a kecskeméti Campus beruházás, de nem pontosították, miért. A kecskeméti kötődésű jegybankelnök vélhetően a legtöbbet szeretné kihozni a projektből.

  • hvg.hu hvg.hu
Mélyebben kell a zsebünkbe nyúlnia Matolcsyéknak – több mint egymilliárddal drágul a jegybankelnök álma

A Közbeszerzési Értesítőben az ajánlatkérő Kecskeméti Duális Oktatás Zrt. azt közölte, a megrendelő többletigényei miatt 11 milliárd 999 millió helyett 13 miliárd 124 millió forintba fog kerülni a campus beruházása. A beruházást a Magyar Nemzeti Banktól pénzhez jutó Pallas Athéné Alapítványokon keresztül teljes egészében közpénzből finanszírozzák.

Az épület a Neumann János Egyetem gazdasági karának ad majd otthont, az unortodox gazdasági képzés ősszel indul. A Neumann-egyetem tavaly júniusban jött létre a szolnoki és kecskeméti főiskolák összevonásával életre hívott Pallas Athéné Egyetemből.

A kecskeméti kötődésű Matolcsy György álma az ország egyik legnagyobb állami projektje lehet, a fejlesztés végét valahol 40-50 milliárd közé saccolják. Szemerey Szabolcsról – aki Matolcsy unokatestvérének, Szemerey Tamásnak egy másik ágról származó unokatestvére –, a campus építését koordináló KEDO Zrt. vezérigazgatójáról a Magyar Narancs korábban közérdekű adatigényléssel derítette ki, hogy nettó 1,064 millió forintot keres.

A tendert a közbeszerzések egyik nagy befutója, a ZÁÉV Építőipari Zrt. nyerte meg.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Minden idők legnagyobb ellenzéki erődemonstrációjára készül Magyar Péter, de kockázatos vállalás a Tisza-előválasztás

Minden idők legnagyobb ellenzéki erődemonstrációjára készül Magyar Péter, de kockázatos vállalás a Tisza-előválasztás

Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.