Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Egyébként is egyre több nő jelentkezik járművezetőnek a BKV-hoz.
Közel tíz százalékkal nőtt az elmúlt években a villamosvezetőnek jelentkezők között a nők aránya – tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) a Világgazdaságot.
A társaság 3800 járművezetőt foglalkoztat főállásban: autóbuszon és trolibuszon 2550, villamoson 940, metrón 323 sofőr dolgozik. A női járművezetők jelenléte nemcsak a villamosokon erős, a metróvezetői állomány 30 százaléka szintén nő, trolibuszokon 10, míg autóbuszokon csupán 3 százalék az arányuk.
A vállalattól évente 150-200 járművezető, a teljes állomány durván 5 százaléka megy nyugdíjba, a kiesőket pedig nehéz pótolni, mivel a képzett járművezető hiányszakmának számít. A társaságnál nincs létszámhiány, de a megrendelt szolgáltatásokat csak túlórákkal és beugró sofőrökkel tudja teljesíteni a BKV.
A fővárosi cég nemrég kampányt indított elsősorban az autó- és trolibuszvezetői létszám növelése érdekében.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.