Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Egyébként is egyre több nő jelentkezik járművezetőnek a BKV-hoz.
Közel tíz százalékkal nőtt az elmúlt években a villamosvezetőnek jelentkezők között a nők aránya – tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) a Világgazdaságot.
A társaság 3800 járművezetőt foglalkoztat főállásban: autóbuszon és trolibuszon 2550, villamoson 940, metrón 323 sofőr dolgozik. A női járművezetők jelenléte nemcsak a villamosokon erős, a metróvezetői állomány 30 százaléka szintén nő, trolibuszokon 10, míg autóbuszokon csupán 3 százalék az arányuk.
A vállalattól évente 150-200 járművezető, a teljes állomány durván 5 százaléka megy nyugdíjba, a kiesőket pedig nehéz pótolni, mivel a képzett járművezető hiányszakmának számít. A társaságnál nincs létszámhiány, de a megrendelt szolgáltatásokat csak túlórákkal és beugró sofőrökkel tudja teljesíteni a BKV.
A fővárosi cég nemrég kampányt indított elsősorban az autó- és trolibuszvezetői létszám növelése érdekében.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Miért érthető, hogy pont a zebrák zavarják annyira az embereket, és nem a jachtos luxizások?
A digitális nyelvi szuverenitás nem grandiózus ambíció, hanem kulturális szükségszerűség – érvel Balog Ádám, Pereczes János és Gaál Norbert.