Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
75,5 milliárd forintot kaszáltak nálunk, ami 23,3 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
75,5 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az IKEA Lakberendezési Kft. 2018-as pénzügyi évét, ami az előző évhez képest 23,3 százalékos növekedést jelent – közölték. További érdekességek:
Azzal, hogy az áruház immár ötödik éve két számjegyű növekedést tudhat maga mögött, Magyarország világviszonylatban is a lakberendezési vállalat egyik legdinamikusabban fejlődő piacai közé tartozik – írták. Az elmúlt 5 pénzügyi évben árbevételét összesen 82 százalékkal növelte a Magyarországon piacvezető lakberendezési lánc. Az IKEA vásárlói körülbelül két havonta látogatnak el az áruházakba, a magyar otthonok háromnegyedében megtalálható valamilyen IKEA-termék – tették hozzá.
A vállalat azt is elárulta, hogy az online értékesítés 2,5 milliárd forintos árbevételt eredményezett, 460 200 terméket vásároltak, egy online vásárlás átlagos értéke 124 870 forint volt. A vásárlók fele élt a házhozszállítás lehetőségével. A leggyakrabban Székesfehérvárról, Budapestről, Dunakesziről, Sopronból, Kecskemétről rendeltek online.
Az IKEA FAMILY klub szintén növekedett, ez immár 915 000 klubtagot számlál, egy lakberendezési klubtag átlagos vásárlása 22 200 forint volt.
Az áruházak éttermeiben, bisztróiban, kávézóiban 3,6 millió vásárló választott az IKEA ételkínálatából, akik átlagosan 1254 forintot költöttek. 4,5 milliárd forint volt ezen egységek árbevétele, ami majd 40 százalékos növekedést jelent az előző pénzügyi évhez képest. Az IKEA két emblematikus étele közül a magyar vásárlók főleg a hot-dogot vitték, ebből itthon 2,3 millió darab fogyott, míg Csehország 4 áruházában 1,3 millió, Szlovákiában pedig félmillió. A húsgolyó Csehországban volt a legnépszerűbb, ott 1,5 millió adagot értékesítettek az éttermekben, míg Magyarországon 855 710 adag, Szlovákiában pedig 374 309 fogyott ugyanebből.
A lánc idén áruházi és online szolgáltatásait, főként a csomagküldést, házhozszállítást és összeszerelést szeretné fejleszteni.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.