szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

75,5 milliárd forintot kaszáltak nálunk, ami 23,3 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

75,5 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az IKEA Lakberendezési Kft. 2018-as pénzügyi évét, ami az előző évhez képest 23,3 százalékos növekedést jelent – közölték. További érdekességek: 

  • a budapesti, budaörsi és soroksári IKEA áruházakban 6,6 millió látogató fordult meg, közülük 3,7 millió vásárlót köszönthetett a lakberendezési vállalat.
  • A látogatók 33,8 millió terméket vásároltak a lakberendezési vállalattól, az átlagos vásárlás értéke 19 045 forint volt.
  • A kiemelkedő eredményhez az egy év alatt eladott 37 666 kanapé és 54 480 ágy mellett a 17 470 konyhabútor járult hozzá leginkább (13 500 eladott konyhabútor az előző pénzügyi évben).

Azzal, hogy az áruház immár ötödik éve két számjegyű növekedést tudhat maga mögött, Magyarország világviszonylatban is a lakberendezési vállalat egyik legdinamikusabban fejlődő piacai közé tartozik – írták. Az elmúlt 5 pénzügyi évben árbevételét összesen 82 százalékkal növelte a Magyarországon piacvezető lakberendezési lánc. Az IKEA vásárlói körülbelül két havonta látogatnak el az áruházakba, a magyar otthonok háromnegyedében megtalálható valamilyen IKEA-termék – tették hozzá.

A vállalat azt is elárulta, hogy az online értékesítés 2,5 milliárd forintos árbevételt eredményezett, 460 200 terméket vásároltak, egy online vásárlás átlagos értéke 124 870 forint volt. A vásárlók fele élt a házhozszállítás lehetőségével. A leggyakrabban Székesfehérvárról, Budapestről, Dunakesziről, Sopronból, Kecskemétről rendeltek online.

Az IKEA FAMILY klub szintén növekedett, ez immár 915 000 klubtagot számlál, egy lakberendezési klubtag átlagos vásárlása 22 200 forint volt.

©

Az áruházak éttermeiben, bisztróiban, kávézóiban 3,6 millió vásárló választott az IKEA ételkínálatából, akik átlagosan 1254 forintot költöttek. 4,5 milliárd forint volt ezen egységek árbevétele, ami majd 40 százalékos növekedést jelent az előző pénzügyi évhez képest. Az IKEA két emblematikus étele közül a magyar vásárlók főleg a hot-dogot vitték, ebből itthon 2,3 millió darab fogyott, míg Csehország 4 áruházában 1,3 millió, Szlovákiában pedig félmillió. A húsgolyó Csehországban volt a legnépszerűbb, ott 1,5 millió adagot értékesítettek az éttermekben, míg Magyarországon 855 710 adag, Szlovákiában pedig 374 309 fogyott ugyanebből.

A lánc idén áruházi és online szolgáltatásait, főként a csomagküldést, házhozszállítást és összeszerelést szeretné fejleszteni.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!