szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bevezetése óta közel 200 milliárd forint költségvetési rést tömött be a népegészségügyi termékadó. Adóként bevált, népnevelési eszközként viszont kétséges a hatása.

Az elmúlt három évben szépen erősödött a sós snackek és chipsek piaca. A nassolók visszatértek kedvenc márkáikhoz – olvasható az e heti HVG Gazdaság rovatában. A „népegészségügyileg nem hasznos élelmiszereket” 2011 szeptembere óta adóztatja külön a kormány. A népegészségügyi termékadó szép karriert futott be. Az ebből származó költségvetési bevétel a múlt év végéig megduplázódott, és aligha kétséges, hogy a 2019-től hatályos módosítás is számottevően fogja hizlalni a büdzsét.

A vásárlók akkor a korábbinál 25–35 százalékkal kevesebb cukros és sós csomagolt élelmiszert vettek. Mára azonban hozzászoktak az eleinte sokkoló áremelkedéshez.

A megfizetendő adó 10 százalékát az adózó vállalkozás maga használhatja fel mindenki számára nyilvános szabadidős sportrendezvényekre. Akik nem szerveztek ilyet, azoknak a pénze az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet számlájára kerül.

Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!