Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bevezetése óta közel 200 milliárd forint költségvetési rést tömött be a népegészségügyi termékadó. Adóként bevált, népnevelési eszközként viszont kétséges a hatása.
Az elmúlt három évben szépen erősödött a sós snackek és chipsek piaca. A nassolók visszatértek kedvenc márkáikhoz – olvasható az e heti HVG Gazdaság rovatában. A „népegészségügyileg nem hasznos élelmiszereket” 2011 szeptembere óta adóztatja külön a kormány. A népegészségügyi termékadó szép karriert futott be. Az ebből származó költségvetési bevétel a múlt év végéig megduplázódott, és aligha kétséges, hogy a 2019-től hatályos módosítás is számottevően fogja hizlalni a büdzsét.
A vásárlók akkor a korábbinál 25–35 százalékkal kevesebb cukros és sós csomagolt élelmiszert vettek. Mára azonban hozzászoktak az eleinte sokkoló áremelkedéshez.
A megfizetendő adó 10 százalékát az adózó vállalkozás maga használhatja fel mindenki számára nyilvános szabadidős sportrendezvényekre. Akik nem szerveztek ilyet, azoknak a pénze az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet számlájára kerül.
Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.