szerző:
Z. B.

A Győr és Bécs között közlekedő Talent motorvonatokból kritikusan kevés üzemképes jelenleg, a MÁV-Start szerint ezen változtatni kell, ezért más cégekkel közös szerződésben vállalták a helyzet rendezését. A vasúttársaság a rendszeresen elromló motorvonatok miatt máig perli a gyártó Bombardiert.

Szerződést kötött a MÁV-START az állományában levő tíz Bombardier Talent motorvonat karbantartására és felújítására, áll a vasúttársaság közleményében.

Az ügy előzménye, hogy a Közlekedő Tömeg Egyesület hosszú posztot közölt arról blogján, hogy a tíz, 2006-2007 során vásárolt motorvonat nagy része csapnivaló állapotban van, mivel a MÁV-Start elégtelenül karbantartja őket.

A MÁV közleményében is elismeri, hogy jelenleg 30-40 százalékos rendelkezésre állással közlekedik a tíz motorvonat, azaz a többségük rendszerint áll a szervizigény miatt. Ennek a helyzetnek a javítása érdekében a MÁV-START, a MÁV Vagon és az ÖBB két évre szóló szerződést kötött, hogy a Talentek főjavítása, konstrukciós hibáinak megszüntetése, valamint gazdaságos és hatékony fenntartása mielőbb rendeződjön.

A Talent motorvonatokat jelenleg a Győr és Bécs közötti EU-regiós közlekedésben használja a vasúttársaság, azonban az eredeti járműkonstrukciós hibák miatt alacsony szintű a rendelkezésre állásuk. Az április közepén életbe lépő megállapodásnak köszönhetően mind a tíz Talent átesik a szükséges kötelező nagyjavításon, így az üzemképességük jelentősen javul, jövő év végére a 80-90 százalékot is elérheti. (A megbízhatóságukról híres FLIRT motorvonatoké 95 százalék körüli).

Emellett a Talent-flotta tagjai kívül-belül is megújulnak, a FLIRT típusokhoz hasonló, kék-fehér-sárga festést kapnak. A megújult járművekről a vasúttársaság képet is közölt:

©

A vasúttársaság arra is emlékeztetett: 

egy 2006-os kormánydöntés során kerültek a vasúttársasághoz a Talentek – miután gyártójuk, a Bombardier megtámadta a Flirtöket szállító Stadler győzelmét. A Talent motorvonatok magas vételáruk ellenére is csak viszonylag alacsony üzemképességgel tudtak üzemelni az elmúlt bő tíz év során. 

A 2012. január és 2017. augusztus közötti időszak üzemképes darabszáma hektikusan, 3 és 8 között változott a járműkonstrukciós hibák miatt. A különböző műszaki problémák miatt a gyártóval a járművek tulajdonosaként a MÁV jelenleg is perben áll.  

Jelenleg három-négy jármű üzemeltethető csak a soron következő főjavításuk miatt, így akár egy meghibásodás is jelentősen befolyásolhatja a forgalomba állítható járművek számát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
A zsarnoki apartheid megdöntése óta nem volt ekkora kiábrándultság Dél-Afrikában

A zsarnoki apartheid megdöntése óta nem volt ekkora kiábrándultság Dél-Afrikában

Félnek a törökszentmiklósi romák Toroczkaiék tüntetésétől

Félnek a törökszentmiklósi romák Toroczkaiék tüntetésétől

A Facebookon jelenti be az osztrák kancellár, mit lép, miután a helyettese megbukott

A Facebookon jelenti be az osztrák kancellár, mit lép, miután a helyettese megbukott

Újabb kísérlet Merkel eltávolítására

Újabb kísérlet Merkel eltávolítására

Lehet, hogy érdemes lecserélnie a Google keresőt erre

Lehet, hogy érdemes lecserélnie a Google keresőt erre

Ez történt: kínosan egyszerűen buktatták le a kormány informatikai trükkjét

Ez történt: kínosan egyszerűen buktatták le a kormány informatikai trükkjét