Szerződést kötött a MÁV-Start pusztuló motorvonatainak felújítására

A Győr és Bécs között közlekedő Talent motorvonatokból kritikusan kevés üzemképes jelenleg, a MÁV-Start szerint ezen változtatni kell, ezért más cégekkel közös szerződésben vállalták a helyzet rendezését. A vasúttársaság a rendszeresen elromló motorvonatok miatt máig perli a gyártó Bombardiert.

  • Z. B. Z. B.
Szerződést kötött a MÁV-Start pusztuló motorvonatainak felújítására

Szerződést kötött a MÁV-START az állományában levő tíz Bombardier Talent motorvonat karbantartására és felújítására, áll a vasúttársaság közleményében.

Az ügy előzménye, hogy a Közlekedő Tömeg Egyesület hosszú posztot közölt arról blogján, hogy a tíz, 2006-2007 során vásárolt motorvonat nagy része csapnivaló állapotban van, mivel a MÁV-Start elégtelenül karbantartja őket.

A MÁV közleményében is elismeri, hogy jelenleg 30-40 százalékos rendelkezésre állással közlekedik a tíz motorvonat, azaz a többségük rendszerint áll a szervizigény miatt. Ennek a helyzetnek a javítása érdekében a MÁV-START, a MÁV Vagon és az ÖBB két évre szóló szerződést kötött, hogy a Talentek főjavítása, konstrukciós hibáinak megszüntetése, valamint gazdaságos és hatékony fenntartása mielőbb rendeződjön.

A Talent motorvonatokat jelenleg a Győr és Bécs közötti EU-regiós közlekedésben használja a vasúttársaság, azonban az eredeti járműkonstrukciós hibák miatt alacsony szintű a rendelkezésre állásuk. Az április közepén életbe lépő megállapodásnak köszönhetően mind a tíz Talent átesik a szükséges kötelező nagyjavításon, így az üzemképességük jelentősen javul, jövő év végére a 80-90 százalékot is elérheti. (A megbízhatóságukról híres FLIRT motorvonatoké 95 százalék körüli).

Emellett a Talent-flotta tagjai kívül-belül is megújulnak, a FLIRT típusokhoz hasonló, kék-fehér-sárga festést kapnak. A megújult járművekről a vasúttársaság képet is közölt:

MÁV

A vasúttársaság arra is emlékeztetett: 

egy 2006-os kormánydöntés során kerültek a vasúttársasághoz a Talentek – miután gyártójuk, a Bombardier megtámadta a Flirtöket szállító Stadler győzelmét. A Talent motorvonatok magas vételáruk ellenére is csak viszonylag alacsony üzemképességgel tudtak üzemelni az elmúlt bő tíz év során. 

A 2012. január és 2017. augusztus közötti időszak üzemképes darabszáma hektikusan, 3 és 8 között változott a járműkonstrukciós hibák miatt. A különböző műszaki problémák miatt a gyártóval a járművek tulajdonosaként a MÁV jelenleg is perben áll. 

Jelenleg három-négy jármű üzemeltethető csak a soron következő főjavításuk miatt, így akár egy meghibásodás is jelentősen befolyásolhatja a forgalomba állítható járművek számát.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.