szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A délután folyamán több órán át nem lehetett fizetni a Mastercard és a Maestro kártyákkal. Megkérdeztük, mi a helyzet ilyenkor.

Ahogy kora délután a hvg.hu is beszámolt róla, órákon át nem lehetett fizetni a Mastercard és a Maestro kártyákkal, teljesen függetlenül attól, hogy mely bank bocsátotta ki.

A probléma oka még nem derült ki, a hvg.hu kérdésére a Mastercard azt a választ adta, hogy tudnak róla, hogy „több, Magyarországon kibocsátott Mastercard és Maestro bankkártya elfogadása akadozott. A probléma elhárításra került, az okozott kellemetlenségekért elnézést kérünk.”

Megkérdeztük az MNB-t is arról, hogy ilyen esetben kaphat-e az ügyfél kártérítést. A válasz szerint a jogszabályok nem tartalmaznak arra vonatkozó előírást, hogy kell-e a pénzforgalmi szolgáltatónak (pl. banknak) kártérítést fizetnie az ügyfelének, ha az ügyfél nem tudja használni a fizetési kártyáját. Magyarán, ha rajtunk kívül álló okok miatt akár több napig sem tudjuk használni a plasztikkártyánkat, akkor sem kaphatunk semmilyen kártérítést.

A pénzforgalmi törvény abban az esetben ad (kártérítési) szabályokat, ha a megadott fizetési megbízást nem az arra jogosult hagyta jóvá, vagy a jogszerűen és jól megadott fizetési megbízást a pénzforgalmi szolgáltató hibásan teljesíti – közölte a jegybank.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!