Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Beterjesztette hétfő éjjel a brit kormány a brit EU-tagság megszűnésének feltételeiről szóló törvénytervezetet.
Az előterjesztési aktus a brit parlamenti eljárásrendben a tervezet első olvasatát jelenti. A második olvasat kedden és szerdán várható, amikor a képviselők részletes vitát tartanak és első menetben valószínűleg szavaznak is a 115 oldalas tervezetről. A tervezetnek meg kell járnia az alsó- és a felsőházi ratifikációs eljárássorozat mindegyik szakaszát, mielőtt egy végszavazással törvénybe lehet iktatni, a beterjesztett törvényjavaslathoz azonban mindkét házban módosítási indítványokat lehet csatolni.
Jacob Rees-Mogg, a kormány parlamenti tevékenységének összehangolásáért felelős magas rangú kabinettag – a kormányzó Konzervatív Párt keményvonalas Brexit-táborának egyik zászlóvivője – feszített ütemű elfogadási programindítványt is közzétett, amelynek alapján a tervezet második és harmadik olvasatbeli alsóházi elbírálása akár csütörtökre befejeződhet, és a törvénycsomag aznap felkerülhet a felső kamara, a Lordok Háza elé.
Az Egyesült Királyság a jelenleg érvényes Brexit-határidő alapján október 31-én, vagyis jövő csütörtökön lépne ki formálisan az Európai Unióból, de a kilépési feltételrendszert rögzítő, az EU-val a múlt héten elért megállapodás hétfő este közzétett jogszabálytervezetének elfogadási programindítványát több képviselő tarthatatlannak minősítette.
A második olvasatbeli vita kezdete előtt az alsóháznak még szavaznia kell az elfogadási programindítványról is, és mivel a kormányzó Konzervatív Pártnak nincs többsége a házban, a menetrend elfogadása nem garantált.
Boris Johnson miniszterelnök már szombaton beterjesztette a kormányindítványt a csütörtök-pénteki EU-csúcson véglegesített új megállapodás általános jóváhagyására. Ez lett volna az első lépés az egyezmény részletes vitája és törvénybe iktatása felé. Az alsóház azonban a szombati rendkívüli ülésnapon elfogadott egy módosító indítványt, amelynek értelmében el kell halasztani a szavazást a Brexit-megállapodás formális jóváhagyását célzó kormányindítványról mindaddig, amíg a megállapodás törvényerőre emeléséhez szükséges összes jogi instrumentumot, köztük az egyezmény teljes jogi szövegét a brit parlament törvénybe nem iktatja.
Ezután lekerült a napirendről a szombatra tervezett szavazás.
Johnson hétfőn ismét megpróbálta az alsóház elé terjeszteni a jóváhagyási indítványt, John Bercow házelnök azonban közölte, hogy ezt nem engedélyezi. Bercow azzal indokolta döntését, hogy a hétfői indítvány tartalmában megegyezik a szombatival, márpedig egy 1604-ben kelt parlamenti precedenshatározat szerint ugyanazon parlamenti ülésszakon belül ugyanazt az indítványt ugyanazzal a tartalommal nem lehet egymás után többször a törvényhozás elé terjeszteni.
A kormány ezután terjesztette be hétfő éjjel magát a törvénytervezetet, kihagyva a megállapodás előzetes formális parlamenti jóváhagyásának lépését.
A megállapodás nélküli Brexit tilalmáról szeptemberben elfogadott ellenzéki kezdeményezésű törvény október 19-ig, vagyis múlt szombatig adott lehetőséget a Brexit-megállapodás parlamenti elfogadására, vagy arra, hogy a parlament engedélyezze a megállapodás nélküli Brexitet. A törvény előírása alapján – mivel szombatig egyik feltétel sem teljesült – Johnsonnak aznap kezdeményeznie kellett az uniós állam- és kormányfők alkotta Európai Tanácsnál a Brexit halasztását jövő csütörtökről 2020. január 31-ig.
Ha azonban a Brexit-megállapodás hétfő éjjel közzétett törvénytervezetét a programindítványban foglalt menetrend alapján sikerülne végighajtani az elfogadási procedúra minden állomásán, elvileg még mindig van lehetőség arra, hogy az Egyesült Királyság jövő csütörtökön rendezett módon, megállapodással kilépjen az Európai Unióból.
E forgatókönyv megvalósulása esetén november 1-től nem sok észlelhető jele lenne a Brexitnek, mivel megállapodásos távozás esetén aznap életbe lépne egy átmeneti időszak, amely a jelenlegi tervek szerint 2020. december 31-ig tartana, és ennek időtartama alatt jórészt az eddigi szabályrendszer maradna érvényben az Egyesült Királyság és az Európai Unió viszonyrendszerében.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Csak a magyarok kisebbsége minősíti magát bal- vagy jobboldalinak – derül ki a Medián júniusi kutatásából. A magukat centristának tartók és a baloldali szavazók körében is biztosan vezet a Tisza Párt.
Magyarország felébredt, pezseg, forr és tüntet, és egész biztosan tudja, mit nem akar. Állampártot. Vélemény.
A MÁV részletesen megírta a HVG-nek, mit tesznek, hogy minél kevesebb baj érhesse az utasokat.
A CATL szerint nincs csoportos létszámleépítés, sőt még bővültek is.
A közbeszerzéseken tőkeerőssé vált építőipari cégek bármikor le tudnak csapni versenytársaikra.