Új kocsikra volna szükség a 4-es metró vonalán

Csúcsidőben 13 darab közlekedik a 4-es metróvonalra vásárolt 15 Alstom-szerelvényből, így tovább már nem csökkenthető a követési időköz.

  • hvg.hu hvg.hu
Új kocsikra volna szükség a 4-es metró vonalán

A megnyitás óta eltelt öt és fél évben kis híján megduplázódott, napi 100 ezerről 190 ezerre emelkedett az utasok száma a 4-es metróvonalon, ahol a rendelkezésre álló vonatok még éppen ki tudják szolgálni az utazóközönséget. A forgalom további növekedése azonban nem lesz kezelhető, ha nem bővül a járműpark – írja a Világgazdaság. A lappal a Budapesti Közlekedési Központ azt közölte, hogy a közeljövőben értékelni fogják, hogy a menetrend mennyiben felel meg az igényeknek.

A vonalra eredetileg 15 Alstom metrószerelvényt vásároltak – egyenként 1,33 millió euróért –, amelyek közül csúcsidőben 13 darab közlekedik. A legterheltebb napszakokban érvényben lévő 2 perc 30 másodperces követési időköz további csökkentése azonban már csak úgy lehetséges, ha új szerelvényeket állítanak forgalomba.

Ehhez mindenképpen új szerelvényeket kell beszerezni, mert hiába járnak a 2-es vonalon is Alstomok, azok műszaki tartalma eltér a teljesen automatizált 4-esen közlekedőkétől.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

A végtelen lehetőségek iparága

Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.

Mi lesz a cégemmel utánam?

Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.