szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Változnak a vásárlói szokások, de a koronavírus sem tett jót az üzletláncoknak.

A csökkenő forgalom és az előretörő online vásárlás hatására a H&M a múlt héten bejelentette, hogy üzleteinek öt százalékát, 250-et bezár jövőre – írja a G7. A bezárási hullám nemcsak ezt a láncot érinti, és valószínűleg nem is csak a szokások megváltozása, hanem a koronavírus miatti visszaesés is áll a háttérben.

A cikk szerint a ruhaipari óriás, az Inditex látványosabb átalakításba kezd mint a H&M, ugyanis üzletei közel húsz százalékát, 1200-at zár be, és 450 nagyobb és magasabb minőségű üzletet nyit meg “prémium helyszíneken”. Az Inditex alá tartozik a Zara, a Bershka, a Pull&Bear, a Massimo Dutti vagy a Stradivarius is.

Arról egyelőre nincs hír, hogy Magyarországot érintik-e a boltbezárások. Itthon a H&M a legnagyobb ruházati cég a tavalyi 58 milliárd forintos árbevételével, a 27 milliárdos forgalmú C&A és a 25 milliárdos Zara előtt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!