Komoly autós forgalmat terelhet a Szentendrei-szigetre egy tervezett új híd

Kiírták a pályázatot a váci Duna-híd tervezésére, a végeredmény alapjaiban változtathatja meg a Szentendrei-sziget hangulatát.

  • hvg.hu
Komoly autós forgalmat terelhet a Szentendrei-szigetre egy tervezett új híd

A Szentendrei-szigeten keresztül kötné össze a M2-es autóutat és a 11-es utat az új, váci Duna-híd, amelynek tervezésére most írta ki a pályázatot a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. – adta hírül a Telex. Az új, 16 kilométeres közlekedési folyosó így végső soron a szigeten áthaladva kapcsolná össze Gödöllőt és Esztergomot.

A pályázaton nyertes tervező a híd kivitelezésének előkészítése érdekében döntéselőkészítő tanulmány, tanulmányterv, és környezeti hatástanulmány készítésére kap megbízást.

A pályázati kiírás szerint a Duna főágán minimálisan 600 méter szerkezeti hosszúságú és a hajózási paramétereknek megfelelő, minimálisan 120–180 méteres hídnyílásokkal épített hídszerkezet előkészítése szükséges. Vizsgálandó továbbá a tahi kisági kapcsolat a 11-es főútig. Az átkelési hely megválasztását mindkét Duna-ágon legalább két-két átvezetési ponton végzendő geotechnikai fúrásokkal is meg kell alapozni. Hidanként legalább három különböző hídszerkezet vizsgálata alapján kell javaslatot tenni, a kapcsolódó úthálózati nyomvonallal együtt.

A lap szerint a híd megépítéséért Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára lobbizik erősen.

A lap szerint a beruházás megvalósulásával jelentősen megváltozhat a Szentendrei-sziget hangulata. Ez jelenleg az agglomeráció egyik legnyugodtabb térsége, épp az autók hiánya miatt, ugyanis csak Tahitótfalunál lehet rá behajtani.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.