Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Egy év alatt hétszeresére nőtt, a szállítmányok árának növekedésébe belejátszik, hogy a konténerek ára is jelentősen emelkedett.
Míg 2020 nyarán átlagosan 1650 dollárba került egy 40 láb méretű tengerikonténer szállítása Sanghajból Rotterdamba, manapság ugyanekkora áru továbbítása 11 196 dollár – állítja az iBanFirst pénzforgalmi intézmény. A tengeri szállítmányozás díjának extrém emelkedéséhez hozzájárul az is, hogy a konténerek ára a 2020. nyári 3000 dollárról mostanra 20 000 dollár körüli szintre emelkedett.
A fuvardíj emelkedése először a kicsi árréssel dolgozó, alacsony hozzáadott értékkel rendelkező árukra hatott ki (ilyen például egy hűtőszekrény), azonban mára szinte minden tengeren szállított árut érint.
A tengeri szállítás helyzetét rontotta az is, hogy a kikötőkben komoly torlódások alakultak ki, nem beszélve az olyan akut közlekedési problémákról, mint például az Ever Given hajó Szuezi-csatornán történt márciusi keresztbefordulása.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Németh Balázs Fidesz frakció szóvivő új műsora első hetén nagyon magas nézettséget ért el, azonban úgy tűnik, csak azért, mert fizettek érte.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.