Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A Vasas Szakszervezet szerint ez törvénytelen.
Több tucat autóipari, gépipari és elektronikai cég készül törvénytelenségre a Vasas Szakszervezeti Szövetség szerint – írja a Népszava. A szakszervezet azt állítja, hogy a cégek rengeteg munkaórát nem tudtak ledolgoztatni munkavállalóikkal az elmúlt másfél évben a járványügyi korlátozások illetve az alkatrészhiány miatt, ezeket a mínusz órákat pedig most ki akarják fizettetni a munkavállalókkal. A cégek ezt a visszafizettetést pont a 2018 óta sokat támadott, úgynevezett „rabszolgatörvényre” hivatkozva tennék meg.
A legtöbbekkel a Népszava információi szerint 80-100 ezer forintot akarnak visszafizettetni, de olyan is van, akin munkaadója 6-800 ezret kér számon. A probléma nagyjából 10 ezer dolgozót érint. A munka törvénykönyvének átalakítása miattt már lehetséges, hogy a cégek akár két-három éves munkaidőkeretben igazítsák a beérkező megrendelések intenzitásához a dolgozók munkaidejét. Ha kevés a megrendelés, akkor a munkavállalók alig dolgoznak, de ugyanúgy kapnak fizetést, viszont ha később több lesz a megrendelés, az így keletkezett, úgynevezett mínuszórákat ledolgoztatja a cég, méghozzá túlórabér kifizetése nélkül.
(Kiemelt képünk a "rabszolgatörvény" elleni tüntetések idején készült.)
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Magyar Péter azt mondja, van receptje a lakhatási válság ellen. A feladat nem kicsi: lakhatási szakértőt, az építéstörténet szakértőjét és a témával foglalkozó szociológust is kérdeztünk az emberemlékezet óta tartó lakhatási válság okairól és a fordulat lehetőségéről.
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak.