szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az innovációs és technológiai miniszter mindezt magyar gyártású buszokkal szeretné megoldani.

A tervek szerint 10 éven belül magas technológiai színvonalú, a környezetet kisebb mértékben terhelő, hazai gyártású autóbuszokra cserélik a magyarországi autóbusz-állományt – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter csütörtökön Budapesten, a Credobus Econell 18 Next hazai fejlesztésű csuklós autóbusz bemutatóján.

A magyar utakon nagyjából 8500 busz van üzemben, ezek átlagéletkora meghaladja a 14 évet, a minisztérium célja, hogy ezt tíz alá vigye – közölte Palkovics. Kiemelte: a hazai autóbusz-stratégiát egyebek mellett arra alapozta a kormány, hogy Magyarországon komoly autóbusz-fejlesztési és -gyártási kapacitás, valamint szakértelem áll rendelkezésre.

A hazai fejlesztésű és gyártású Credobus Econell 18 Next csuklós autóbusz ultrakönnyű vázszerkezetre épített jármű, a kategória legkedvezőbb üzemanyag-felhasználású és legalacsonyabb fajlagos szén-dioxid-kibocsátású terméke – ismertette Krankovics István, a gyártó Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója.

Palkovics László felhívta a figyelmet arra, hogy a hagyományos hajtásláncok fölött eljárt az idő, csökkenteni kell a járművek által okozott károsanyag-kibocsátást is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Ingatlan

A kormány megpróbálta kicenzúrázni a Fudan-iratokból, hogy Palkovics elkente az igazságot

Bár Palkovics László állította, hogy nem csak kínai hitelből lehet megépíteni a Fudan magyarországi campusát, minisztériuma előterjesztése alapján fel sem vetődött, hogy ne a China Development Banknál adósítsa el az országot az Orbán-kormány. Ezt viszont kitakarták a dokumentumnak abból a változatából, amelyet Karácsony Gergely adatigénylésére adtak ki.