Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az adócsökkentés túlságosan sokba kerülne az államnak, ezért a benzincsekk a megoldás – jelentette ki Bruno LeMaire pénzügyminiszter.
60 százalék az adó a gázolajon Franciaországban, ahol a benzinkutaknál átlagosan 1,55 eurót kell egy literért fizetni. Ha egyetlen eurocenttel csökkentik az adót, akkor az 500 millió eurós veszteséget okoz az államkasszának, amely amúgy sem dúskál a pénzben, hiszen a koronavírus-válság miatti óriási állami támogatások miatt a költségvetés hiánya egyre csak növekszik.
Nemcsak ez a baj – mondja a pénzügyminiszter – hanem az is, hogy az adócsökkentés igazságtalan, mert olcsóbbá teszi a benzint és a gázolajat a nagy terepjárók gazdag tulajdonosainak éppúgy, mint a kiskeresetű ápolónők Renault Cliojának. A pénzügyminiszter harmadik érve az az adócsökkentés ellen, hogy olyan üzemanyagot támogatnának ezzel, mely környezetszennyező.
A francia kormány szerint tehát a csekk a megoldás, de vajon mikor jön? „A lehető legkorábban” – mondta a pénzügyminiszter a Le Figarónak, de pontos dátumot nem említett, ugyanis még ki kell dolgozni a kritériumokat: azaz azt, hogy ki kaphat csekket és milyen feltételekkel.
Az emberek viszont türelmetlenek és felteszik a kérdést: vajon az állam nem gazdagodik-e az ő kárukra, hiszen a magas benzinár növekvő adóbevételt jelent. 2,5 milliárd euróval magasabb lehet az áfabevétele az államnak az üzemanyagokból jövőre – ismerte el a miniszter.
Csakhogy ebből körülbelül 600 milliót költ el az állam a korábban bevezetett energiacsekkekre. Ezenkívül pedig 5 milliárd euróba kerül az, hogy plafont állapítottak meg a gáz és a villamosáram árára. Vagyis az állam nem húz hasznot az energiaválságból – hangsúlyozta Bruno LeMaire pénzügyminiszter, aki tisztában van vele, hogy a jövő évi elnökválasztás előtt népszerű döntéseket kell hoznia a Macron kormányzatnak.
Kik kaphatnak benzincsekket?
A közlekedési államtitkár a CNews portálnak elmondta, hogy két kategóriát preferálnak: az egyik a legszegényebb családoké, akik számára a benzináremelkedés nehezen megoldható problémát jelent. A másik csoport a legnagyobb benzinfogyasztóké vagyis azoké, akik a munkájukhoz sok üzemanyagot használnak el.
A környezetvédelmi államtitkár elismerte, hogy gondban vannak a benzincsekkel, mert nem olyan könnyű meghatározni a rászorulók körét, mint az energiacsekk esetében.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Érdemi megtakarítást lehet elérni megfizethető, régi ingatlanban is alkalmazható okoseszközökkel. A csúcs a mindent integráló rendszer, bár ez inkább új otthonoknál célszerűbb.