Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Zsákutcában a tárgyalások a Brüsszel és London, illetve a francia és a brit kormány között, pedig mindössze körülbelül 150 halászati engedélyről van szó. A dühös francia halászok útakadályokkal akarják kiharcolni jogaikat Calais környékén.
"Mi az exportot célozzuk meg, és nem akarunk blokádot, az káros lenne a francia gazdaság számára" – közölte a francia halászok vezetője Boulogne-sur-Merben. Olivier Lepretre hozzátette: "az Egyesült Királyság gazdaságára akarunk csapást mérni, és ezt meg is tesszük, pontosan megválasztva a céljainkat". Nos, ez jelenleg útakadályokat jelent, amelyekkel az áruszállítást igyekeznek gátolni.
A halászok a Brexit miatt próbálják megbüntetni Nagy-Britanniát: "A szegény britek már kénytelenek nélkülözni néhány árut a kilépés óta, most majd egy kicsit több minden fog hiányozni nekik. Nagy-Britannia eközben szeretne szabadon hozzáférni az európai piachoz? Akkor adják meg nekünk a halászati engedélyeket! Mi már 11 hónapja várunk erre" – hangsúlyozta a francia halászok vezetője, aki nemcsak Boris Johnsonra kíván nyomást gyakorolni, de az Európai Bizottságra is, hogy ne hátráljon meg a brit követelésektől.
"A bizottság vegye komolyan a saját felelősségét, és gondoskodjon arról, hogy a Brexit-egyezményt teljes mértékben tartsák tiszteletben! Ha Boris Johnson azt akarja, hogy a brit halászok termékei bejussanak az európai piacra, akkor engedjen be minket a brit vizekre!"
Döntés csütörtökön
A La Voix du Nord című helyi lapnak a halászok azt mondták, egyelőre vitatkoznak arról, mi a legcélszerűbb eljárás, és azután csütörtökön döntenek. Vannak, akik teljes blokádot akarnak, mások óvatosabbak, és csak részleges figyelemfelhívó lezárásra készülnek. Ilyen részleges lezárás volt már áprilisban, amikor a francia halászok megakadályozták azt, hogy a brit halászok zsákmánya eljusson a feldolgozóüzemekbe Franciaországban.
Májusban lezárták Jersey központi kikötőjét, Saint Heliert. Akkor Boris Johnson még Őfelsége flottáját is kivezényelte, de a csatahajók beérték a fenyegető jelenléttel, és nem avatkoztak be a halászati vitába.
Macron nem enged
Emmanuel Macron francia elnök jövőre választások elé néz, ezért a nemzeti érdek védelmezése politikai szempontból igen fontos a számára, hogy ne adjon lehetőséget szélsőjobboldali bírálóinak. A francia halászok vezetője elmondta, hogy a hétvégén negyedórás beszélgetést folytatott Emmanuel Macronnal, aki biztosította őt arról, "hogy semmilyen körülmények között sem feledkeznek meg a halászati engedélyek problémájáról".
"Folytatjuk a háborút" – közölte Annick Girardin, a halászati ügyekkel is megbízott miniszter is. A francia miniszter elmondta a sajtónak, hogy a britek a halászati engedély kérelmek 80%-át már teljesítették. A francia kormány ugyanakkor 40-60 millió eurós alapot hozott létre a halászok támogatására, illetve átképzésére.
Jean-Yves Le Drian francia külügyminiszter úgy fogalmazott, hogy Párizs az "Európai Uniótól kemény határozott kiállást vár a francia halászok mellett". Hétfőn Franciaország európai ügyekkel megbízott minisztere, Clément Beaune Brüsszelben tárgyalt, hogy nyomást gyakoroljon a bizottságra.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.