Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A villamosenergia-hálózatnak fel kell készülnie az ezzel járó terhelés kezelésére.
Az európai villamosenergia-hálózat stabil marad az elektromos járművek piacának exponenciális növekedése és a magas villamosítási ambíciók ellenére is – írja a VG az EY és az Eurelectric európai villamosipari szövetség tanulmánya alapján.
Fel kell azonban készülni a megnövekedett terhelés és az energiaigény-csúcsok kezelésére. Amennyiben az elektromos járművek lefedettsége a városi elosztóhálózatokon elérné az 50 százalékot, az már hatással lenne az áramellátás minőségére. A megoldást az okostöltők telepítése, a hálózat digitalizálása és az energiatárolási módszerek fejlesztése jelentik.
Sürgősen kezelni kell a szűk keresztmetszeteket is, mert ma az engedélyezési és hálózati csatlakozási késések akár 36 hónapig tartanak. Fel kell oldani továbbá a finanszírozási korlátokat, valamint elérhetővé és hozzáférhetővé kell tenni a töltés szempontjából stratégiai helyen lévő ingatlanokat. A tanulmány szerint 2035-re a mai 3,3 millió után 130 millió elektromos jármű kerül az európai utakra, amihez addigra 65 millió töltőt kell telepíteni – írja a portál.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
„Bárhová megy is az ember, önmagától nem tud megszabadulni” – írja családja náci múltjáról szóló Drága bácsikám című könyvében az írónő, Hermann Göring családjának leszármazottja. HVG-portré.