Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A villamosenergia-hálózatnak fel kell készülnie az ezzel járó terhelés kezelésére.
Az európai villamosenergia-hálózat stabil marad az elektromos járművek piacának exponenciális növekedése és a magas villamosítási ambíciók ellenére is – írja a VG az EY és az Eurelectric európai villamosipari szövetség tanulmánya alapján.
Fel kell azonban készülni a megnövekedett terhelés és az energiaigény-csúcsok kezelésére. Amennyiben az elektromos járművek lefedettsége a városi elosztóhálózatokon elérné az 50 százalékot, az már hatással lenne az áramellátás minőségére. A megoldást az okostöltők telepítése, a hálózat digitalizálása és az energiatárolási módszerek fejlesztése jelentik.
Sürgősen kezelni kell a szűk keresztmetszeteket is, mert ma az engedélyezési és hálózati csatlakozási késések akár 36 hónapig tartanak. Fel kell oldani továbbá a finanszírozási korlátokat, valamint elérhetővé és hozzáférhetővé kell tenni a töltés szempontjából stratégiai helyen lévő ingatlanokat. A tanulmány szerint 2035-re a mai 3,3 millió után 130 millió elektromos jármű kerül az európai utakra, amihez addigra 65 millió töltőt kell telepíteni – írja a portál.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?