Háború Ukrajnában
Több mint három éve tart már az orosz-ukrán háború. A frontvonalak mára lényegében befagytak, a konfliktus mégis eszkalálódni látszik, ahogy a háborús felek igyekszenek minél több szövetségest és fegyvert szerezni, illetve több országot bevonni a konfliktusba. De vajon mi lesz döntő: a fegyverszállítmányok, a szankciók, vagy esetleg a béketárgyalások? Meddig tartanak ki az ukránok és meddig tűri az orosz társadalom a veszteségeket? Cikksorozatunkban ezekre a kérdésekre is igyekszünk válaszolni.
A német tőzsde megtiltotta a kereskedést 16 orosz értékpapírral. A hétfő délelőtt bejelentett tiltás hatálya mások mellett az Aeroflot, a Rosnyeft, a Sberbank, a VTB és a Gazprom, valamint az RSHB, vagyis az állami tulajdonú Orosz Mezőgazdasági Bank papírjaira is kiterjed. A bejelentés hatására a Gazprom-részvények értéke 27 százalékot zuhant.
Mindeközben az orosz–ukrán háború miatt azonnali hatállyal megszakítja partnerségi kapcsolatát a Kamazzal a Daimler Truck. A német és az orosz cég több mint egy évtizede működtet vegyesvállalatot Oroszországban, a Kamaz a partnerség keretein belül egyebek mellett pilótafülkéket épít Mercedes-kamionokhoz.
A Daimler Truck a világ legnagyobb kamiongyártó vállalata. A Kamazzal való szakítás bejelentésével együtt a cég azt is közölte: minden üzleti tevékenységét beszünteti Oroszországban. A Financial Times megjegyzi: nem valószínű, hogy utóbbi intézkedés nagy sebet ejtene a német óriáson, mert évente csak párezer kamiont értékesítenek Oroszországban.
(FT)