szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Ötszáz főt kérdeztek meg arról, hogy milyen gyakran és mennyiért vásárolnak tisztítószereket.

A falvakban élők kicsivel gyakrabban vásárolnak mosó- és tisztítószereket, ugyanakkor nagyjából a dupláját költik ilyesmire, mint a fővárosiak: tisztítószerekre éves szinten 15 110 forintot, szemben a budapesti háztartások 8690 forintjával vagy más városok háztartásainak 12 930 forintjával – derült ki a Rossmann Magyarország 500 fős felméréséből. A kutatás szerint mosószerre 19 750 forint megy el egy évben a kistelepülések háztartásaiban, míg Budapesten 10 010 forint, más városokban pedig 16 950 forint.

Míg a gyermektelen háztartások tisztántartása 11 700-ből jön ki egy évben, a gyermekesek átlag 15 270 forintot költenek ugyanerre. Hasonló a helyzet a mosószerekkel: 38 százalék 2-4 hetente pótolja az otthoni mosószer készletet, 34 százalék 2-3 havonta. Azt megjegyzik a Rossmann közleményében, hogy a gyermekeseknek érthető módon több a mosnivalója, egy évben átlagosan 19935 forint megy erre a célra, a gyermektelenek 15 081 forintjával szemben. Babaápolási termékekre a gyermekes családok átlag évi 53 940 forintot költenek.

Az is kiderült, hogy napi higiéniai termékeket (tampont, borotvát, fültisztítót, fogkrémet stb.) vásárolunk a leggyakrabban: a megkérdezettek 39 százaléka 2-4 hetente, 36 százaléka 2-3 havonta tesz ilyen árukat a kosarába – átlagosan évi 11 660 forint értékben. Ritkábban veszünk testápolószereket, hajápolókat és dekorkozmetikumokat, a többség 2-3 havonta költ ilyesmire, átlagosan – és háztatásonként – évi 7 410, 10 140, illetve 9 830 forintot.

A felmérés szerint az ár a legfontosabb szempontunk egy termék kiválasztásánál: a válaszadók 81 százalékának nagyon fontos vagy fontos kérdés – a három legfontosabb szempont egyikének 78 százalék választotta. A második legfontosabb szempont - a kiszerelés nagysága - is a gazdaságos vásárlással van összefüggésben: a válaszadók 69 százalékának fontos vagy nagyon fontos, és 50 százalék számára van benne a három megfontosabb tényezőben. A harmadik helyezett - a hatóanyagok, konkrét összetevők  - csak a válaszadók 51 százalékának fontos vagy nagyon fontos a vásárláskor.

Tisztítószereket és mosószereket leginkább nagyáruházakban vásárolnak a magyarok, 70 és 71 százalék, a második helyezett drogériákba a válaszadók 32 és 31 százaléka jár az ilyen termékekért.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gonda Gréta Zhvg

Az eceten és a szódabikarbónán túl: lehet környezetbarát egy tisztítószer?

Juhász András 11 évvel ezelőtt hagyta ott a fesztiválokat, és saját garázsából indította el a biotisztítószerek gyártásával foglalkozó Bibo és Cleaneco tisztítószer márkákat. Dunakeszi cége mára több százmilliós forgalmat bonyolít le, termékei az összes zöld nagykereskedelmi cégnél kaphatók, és a jövő év végéig pedig 300 olyan hely lesz, ahol utántölthetők lesznek a flakonjai. Nemrég Gerendai Károly is beszállt a vállalkozásba, aminek a következő célja a fenntartható fesztiválok lesznek. A hvg.hu Dunakeszin látogatta meg a Bibo gyárát.