Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A légi közlekedést érintő káosz, a túlzsúfoltság és a személyzethiány miatt a világ egyik legforgalmasabb repülőtere legalább október 29-ig meghosszabbítja utaslétszám-korlátozását járatain. Az utazni kívánóknak járatszám-csökkentésekkel és áremelésekkel kell számolniuk.
Az idei nyarat Európa "légi utazási káoszának" címkézik sokan, és ez a megnevezés úgy néz ki ősszel is érvényes lesz, ugyanis a londoni Heathrow repülőtér október végéig meghosszabbítja utaskapacitásának korlátozását – írja a CNN.
Ennek okát főként a túlzsúfoltság és a személyzet hiánya adja, ezek miatt a vártnál hosszabb várakozási idővel, elveszett poggyászokkal, késő és törölt járatokkal, valamint egyéb akadályokkal lehet számolni egy-egy utazás alkalmával. Az utazni kívánók tömeges megjelenése miatt a Heathrow szeptember 11-éig napi 100 ezer induló utasra korlátozta a repülőtér utasforgalmát, az ezt előíró rendeletet pedig most legalább október 29-ig meghosszabbították.
"Szeretnénk a lehető leghamarabb megszüntetni a felső határt, de ezt csak akkor tudjuk megtenni, ha biztosak vagyunk abban, hogy a repülőtéren dolgozók mindegyike rendelkezik a szükséges erőforrásokkal ahhoz, hogy az utasainknak megfelelő szolgáltatást nyújtsanak" – nyilatkozta Ross Baker, a Heathrow ügyvezető igazgatója.
Az OAG légiközlekedési hírszerző cég szerint a 2022. május 16-ai héten mintegy 761 756 ember fordult meg a Heathrow-n. A repülőtér a világjárvány kezdete óta ekkor szerezte meg a világ legforgalmasabb repülőtere címet. Ugyanez a jelentés azt is megállapította, hogy a Nyugat-Európába irányuló légi forgalom megháromszorozódott 2019 azonos időszakához képest.
A Heathrow képviselője közleményében megjegyezte, hogy több más repülőtér, például Frankfurt, az amszterdami Schiphol és a londoni Gatwick is utasszám-korlátozást vezetett be. A Schipholé szintén október végéig tart, az amszterdami korlátozás alapját azonban a légszennyezés csökkentésére irányuló hosszabb projekt részeként a kibocsátás ellenőrzése adja, nem pedig a nyári utazási stressz okozza.
De mit jelent ez az utazók számára?
A felelősség a légitársaságokra hárul. Azoknak, akik már lefoglalták a jegyeiket, úgy kell tekinteniük, hogy a foglalásaik megerősítést nyertek, hacsak nem hallanak közvetlenül a légitársaságtól a módosításokról vagy törlésekről.
Új foglalásra is lesz lehetőség, bár előfordulhat, hogy a gépek már megteltek, sőt egyes légitársaságok valószínűleg csökkenteni fogják a járatok számát. Az is sejthető, hogy a rendelkezésre álló helyek számának csökkenése és a foglalások biztosítására siető utazók esetleges pánikja jelentős áremelkedésekhez vezethet.
Az utaslétszám-korlátozás október 29-e előtti feloldására is van esély a Heathrow szerint, ám csak akkor, ha a repülőtér "tartósan jobb képet kap a rugalmasságról és a forrásellátás szintjének lényeges növekedéséről".
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Humorbonbont reggelizett a Fidesz frakcióvezetője.