szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Várhatóan sokan hozzák majd előre a karácsonyi ajándékok beszerzését is, míg az impulzusvásárlások előreláthatóan az idei szezonban háttérbe szorulnak.

Ahogy azt a napokban megírtuk, a magyar lakosság csökkenő reálbérekkel, csökkenő vásárlóerővel vág neki a karácsonyi szezonnak, arról nem beszélve, hogy szeptember óta a háztartások magasabb rezsiszámlákkal kénytelenek szembesülni, ennek ellenére nem szükségszerű, hogy visszaessen a fekete pénteki forgalom.

Sőt, az eMAG arra számít, hogy idén november 18-án még a korábbinál is többen érdeklődnek a leárazások iránt, így

az egy nap alatt a portálra látogatók száma idén meghaladja a tavalyi 4 millió főt – ennyien egyébként tíz nap alatt szoktak az e-kereskedelmi portálra látogatni

– mondta el Daniel Spiridon, az eMAG ügyvezető igazgatója a vállalat sajtóeseményén. Az idei eseményen összesen 420 ezer leértékelt termék lesz készleten – a becslések szerint együttesen 3 milliárd forintnyi kedvezménnyel.

Míg 2014-ben a magyarok csupán fele ismerte a Black Friday-leárazásokat, tavaly már 96 százalékuk hallott az eseményről, és az idén is sokan élhetnek a kedvezményekkel:

már több mint egymillió magyar töltötte le az eMAG applikációját, és 30 százalékkal több terméket mentettek le kedvencként a fekete pénteki leárazásra készülve.

A Black Friday slágerei idén az energiatakarékos háztartási gépek és a rezsicsökkentést célzó okos kiegészítők lehetnek Sásdi Norbert, az eMAG kereskedelmi igazgatója szerint. A tévécsere idén nem csupán a katari futball-világbajnokság, hanem az energiatakarékosság miatt is sok hazai háztartásban lehet téma: a tavaly megújult uniós energiacímkék alkalmazása révén könnyen lehet a nyolc-tíz éves készüléknél kevesebb áramot fogyasztó modellt találni a 18 ezer tv és szórakoztató elektronikai termék közül.

A mindig népszerű műszaki, IT, háztartási és szépségápolási termékeken túl különleges ajánlatok is szerepelnek majd az idei kínálatban, így például

elérhetőek lesznek különböző programokra és rendezvényekre szóló jegyek, egészségügyi szolgáltatások, személygépkocsik, traktorok, érmék, vagy akár aranyrudak is.

A műszaki fronton ezen felül mintegy hétezer laptoppal és csaknem nyolcezer okostelefonnal is készül az eMAG. Mivel várhatóan sokan hozzák előre a karácsonyi ajándékok megvásárlását a Black Friday-re, fontos szerephez jut a 40 ezer akciós játék és baba-mama termék a pelenkától egészen a babakocsiig.

Veres Viktor
“Idén a – mindig nagy népszerűségnek örvendő – műszaki cikkek mellett kifejezetten előtérbe kerülhetnek a divat, szépségápolás termékei és a játék, baba-mama kategóriák" – mondta el Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának elnöke. Az elérhető több mint 70 ezer leárazott termékkel kiemelt szerepet kap az a ruha és divat termékkategória november 18-án, amelynek kapcsán érdekesség, hogy a világtrendekhez igazodva az év végére várhatóan a magyar online kiskereskedelemben is átveszi a vezető szerepet a műszaki kategóriától a GKID piackutató cég előrejelzése szerint. A ruha- és cipővásárlást az eMAG azzal könnyíti meg, hogy egyszerű és ingyenes visszaküldést tesz lehetővé az easybox csomagautomatákon kereszül, így a nem megfelelő méretű termék visszajuttatása sem jár gonddal.

Az eMAG részben már idén is a jövő év folyamán elkészülő, közel 117 ezer négyzetméter alapterületű, dunaharaszti logisztikai központjából szolgálja ki a vásárlóit. A Black Friday rendelések kiszállítását idén december 2-ig vállalja az eMAG, a cég várakozásai szerint a rendelések 70 százalékát pedig mindössze 5 napon belül feladják a megrendelőknek. A vállalat mindenkinek azt javasolja, hogy lehetőség szerint az országszerte több mint hatszáz helyszínén elérhető easybox csomagautomatából történő átvételt válassza.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Kovács Gábor Gazdaság

Egy évtizede nem várt ilyen nehéz karácsony a magyarokra, de legalább a Black Friday nagy akciókat hoz

A magyar lakosság csökkenő reálbérekkel, csökkenő vásárlóerővel vág neki a karácsonyi szezonnak. A kiskereskedelmi forgalom már most csökken, a vásárlók egyre érzékenyebbek az árakra. Viszont a tavalyinál jobb áruellátottság, nagyobb készletek és fokozódó piaci verseny miatt az akciószezonban a kereskedők várhatóan nagy árleszállításokkal rukkolnak elő.