szerző:
Lengyel Miklós
Tetszett a cikk?

Kínos Brexit utóhatás: a járatokat üzemeltető cég visszafogja szolgáltatásait.

Harminc százalékkal kevesebb jegyet adnak el az Eurostarra – erről beszélt a BBC-nek a Párizs és London között közlekedő vasúti járatot üzemeltető cég vezetője. Gwendoline Cazenave elmondta, amióta Nagy-Britannia kilépett az Európai Unióból, a határon szinte mindig nagy a tömeg. Annak ellenére alakulnak ki fennakadások, hogy az Eurostar csak napi 14 vonatot közlekedtet, míg a pandémia előtt, 2019-ben ez a szám még napi 19 volt. „Nem is szándékozunk felemelni a járatok számát a 2019-es szintre” – tette hozzá Cazenave, kiemelve, szorosan együttműködnek mind a brit, mind pedig a francia hatóságokkal, hogy változtassanak az áldatlan helyzeten. A Eurostar már tavaly bejelentette, hogy felfüggeszti közvetlen járatát a Párizs melletti Disneylandbe, illetve az Ashford és Ebbsfleet nemzetközi megállóhelyekre. „A fő célunk az, hogy az alapvető összeköttetési hálózatot működtetni tudjuk: London, Párizs, Amszterdam és Brüsszel” – közölte az Eurostar vezérigazgatója.

A gondot az okozza, hogy a Brexit óta stemplizik a brit útleveleket a határon, és ez meglehetősen időigényes. Új be- és kilépési rendszert vezetnek be, hogy meggyorsítsák a határátkelést, de ez valószínűleg csak az év második felében kezd el működni. Cazenave elmondta a BBC-nek, hogy teljesen digitális határátkelő rendszert akarnak, ahol az utasok otthonról elintézhetik az ügyet, és „a határellenőrzés nem válik kínos tapasztalattá.”

Ezt egyáltalán nem könnyű megvalósítani. Ezért az új rendszer sem lesz teljesen digitalizált, sok emberre lesz szükség a működtetéséhez.

Az Eurostar bejelentette, hogy egyesül a Thalysszal, és dinamikusan növelni szándékozik az utasok számát. 2030-ra 30 millió utas a cél – írja a BBC.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!