szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

Azt vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal, hogy a Wizz Air megtévesztéssel tereli-e a vevőit a drágább szolgáltatások felé.

A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Wizz Airrel szemben, a GVH ugyanis arra gyanakszik, hogy a légitársaság „az online jegyvásárlás során vélhetően megtévesztéssel tereli a fogyasztókat feláras szolgáltatásai felé”.

Mint írták, azt gyanítják, hogy a cég elhallgatja a fogyasztók elől, hogy a legolcsóbb csomagopciót is lehetőségük van kiegészíteni elsőbbségi szolgáltatás, illetve feladott poggyász megrendelésével. Egyes, magasabb költségű csomagopciók kapcsán a társaság megtévesztően állíthatja, hogy „akár drágább is lehet”, ha csak az utasfelvételkor foglalnak maguknak ülőhelyet, ez ugyanis vélhetően csupán más, olcsóbb csomagopcióra igaz. Emellett az online utasfelvétel során félrevezető megnevezéssel, illetve egyéb technikai megoldásokkal kapacitálhatták a fogyasztókat a feláras ülőhelyválasztásra a GVH szerint.

Külön kiemelték: mindez még nem azt jelenti, hogy a cég tényleg elkövette ezeket a jogsértéseket, most csak az eljárás indult el, hogy tisztázzák, mi történt.

Az Európai Bizottság a múlt hét elején hozta nyilvánosságra az összehangolt, 25 országra kiterjedő gyorsvizsgálat eredményeit. Az eredmények alapján a vállalkozások jelentős része torzítja tisztességtelen módszerekkel a fogyasztók döntéseit a saját érdekeit szolgáló lehetőségek felé, internetes felületeik kialakításával vagy nyelvezetével.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!