szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Klassis-Z Biztosítási Alkusz Kft.-nál több, rendszerszintű problémát is találtak.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 14,1 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Klassis-Z Biztosítási Alkusz Kft.-re a feltárt rendszerszintű hiányosságok miatt.

A jegybank megállapította, hogy a társaság közvetítői nyilvántartásában nem minden általa megbízott szervezetnél dolgozó magánszemély szerepelt. Eközben valós adatokkal, illetve jó hírnévvel nem rendelkező magánszemélyek, továbbá valótlan székhelyű cégek is megjelentek.

Nem volt teljes körű a biztosítási ügyletekre vonatkozó nyilvántartás adattartalma sem, a számviteli nyilvántartásban szereplő adatok pedig nem voltak összhangban a felügyeleti adatszolgáltatáséival. Az alkusz a vizsgált időszak két periódusa esetében sem tudta igazolni, hogy rendelkezett volna szakmai felelősségbiztosítással.

Az MNB a vizsgálat során feltárta, hogy az alkusz a szerződések megkötése előtt nem minden esetben teljesítette teljeskörűen az ügyfelei felé fennálló, a biztosításközvetítőktől elvárt tájékoztatási kötelezettségét. Emellett több esetben nem tudta igazolni a piacon hozzáférhető elegendő számú biztosítás tárgyszerű elemzésére vonatkozó kötelezettsége teljesítését, a konkrét termékajánlás megtörténtét. A jegybank különösen súlyos vétségként azonosította továbbá az alkusz biztosításszakmai szabályokat sértő átkötési gyakorlatát.

Az MNB közleménye szerint a továbbiakban is kiemelt figyelmet fordít a biztosítási szerződések átkötésére, így arra is, hogy az értékesítés során előfordul-e olyan, hogy – az ügyfél változatlan vagy részben megváltozott igénye esetén – egy korábbi megtakarítási jellegű életbiztosításának megszüntetésével (általában visszavásárlásával) vagy díjmentesítésével az üzletkötő új, azonos jellegű életbiztosítás megkötésére ösztönzi-e őt.

A feltárt jogsértések miatt az MNB a ma közzétett határozatában 6,1 millió forint felügyeleti és 8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az alkusszal szemben, és kötelezte a feltárt hiányosságok pótlására és a jogszabályszerű működés helyreállítására.

Az MNB a bírság összegének meghatározásakor súlyosbító tényezőként vette figyelembe, hogy tavaly már kisebb súlyú intézkedést hozott az alkusz ügyfélérdekeket sértő magatartása miatt. Enyhítő körülménynek számított a társaság együttműködő magatartása, s hogy a vizsgálat során a jogsértést korrigáló intézkedéseiről vagy azok tervéről számolt be.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!