A hirdetőoszlopok 65, a metrós reklámok nagyjából 600 millió forintot hoznak egy év alatt a fővárosnak

Nem abból fog meggazdagodni Budapest, amit a reklámok elhelyezéséért fizetnek a cégek a főváros kasszájába.

  • hvg.hu hvg.hu
A hirdetőoszlopok 65, a metrós reklámok nagyjából 600 millió forintot hoznak egy év alatt a fővárosnak

A fővárosi önkormányzatnak nincs bevétele a buszmegállók felszíni váróinak reklámfelületeiből, a hirdetőoszlopok pedig mindössze 65,6 millió forint bevételt hoztak – tette közzé a városvezetés a 2021-es adatokat a Népszava adatigénylésére válaszolva.

A metróállomások hirdetési felületeiből ennél nagyobb pénz lett, azok évi 580-614 millió forint bevételt hoznak.

A szerződéseket erről még 2006-ban kötötték meg, az utcai hirdetőoszlopokat a Mahir Cityposter Kft. kapta akkor meg 25 évre – ez a cég akkor még Simicska Lajosé volt, most már Mészáros Lőrinc köreihez tartozik. Az utasvárókat pedig a JCDecaux jogelődje szerezte meg.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Kádár Tamás: Nincs jó válasz

Kádár Tamás: Nincs jó válasz

Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.