szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új rendszer az eddigieknél még inkább figyelembe tudja venni a kiszállítások tényezőit.

Júliustól frissíti a futár partnereire vonatkozó díjazási modelljét a Wolt – közölte a vállalat a hvg.hu-val. „Az új díjazási modell egyértelműbben és pontosabban tükrözi a kiszállításokhoz szükséges energiabefektetést" – mondta Tajta Ákos, a Wolt regionális ügyvezető igazgatója. A vállalatnál aktív 5-6 ezer futár számára nem mindegy, hogy egy nagybevásárlást vagy egy hamburgermenüt kell szállítani, hogy milyen terepviszonyokat kell leküzdeni, vagy hogy éppen hol lehet megállni a felvételi pontok és szállítási címek környékén.

Tudja, mi az, ami szinte minden kosárba bekerül a Wolt boltjában?

A Wolt hazánkban öt éve jelent meg, Tajta Ákos, a Wolt regionális ügyvezető igazgatója mesélt arról, hogy az elmúlt 5 év során hogyan változott az ételrendelési piac Magyarországon. „Az éhes ember általában nem türelmes" - Tajta Ákos, a Wolt regionális ügyvezető igazgatója szerint ez az egy dolog, ami nem változott azóta, hogy a cég megvetette a lábát a magyar ételrendelési piacon.

A megújuló díjazási rendszer egyik fontos eleme, hogy az eddig légvonalban mért távolságok helyett térkép segítségével számítják ki a szállítások teljes becsült hosszát, így a díjazás kiszámításához a navigátor távolságot veszik figyelembe. Ez számottevő különbség lehet például belvárosi vagy dimbes-dombos területeken, ahol az egyirányú vagy kacskaringós utak miatt ténylegesen nagyobb távolságot tesznek meg a futárok, mint a légvonalban számított távolság. A számított távolságnak emellett része lesz a futár partnerek által a felvételi pontig megtett út is, már az első métertől. A szállítási díjak meghatározásához egyéb tényezőket is figyelembe vesznek, mint például a vásárló, az étterem vagy az üzlet megközelíthetősége, a parkolási feltételek, az útvonal, az időjárás vagy a megrendelt termék mérete és súlya.

A másik fontos újdonság, hogy a futár partnerek az eddigi, kötött díjtábla helyett minden egyes kiszállítási feladatnál külön-külön, már az elfogadás előtt látni fogják a feladat teljesítéséért felajánlott díjazást, így könnyebben dönthetnek a teljesítésről. A teljesítést követően pedig egyszerűsített kimutatást kapnak a kiszállításért járó díjról. A borravaló összegét, ahogyan eddig is, az új rendszerben is a kiszállítások után fogják majd látni a futár partnerek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!