Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Azt mondják, nagyot gyengülhet a forint, és literenként 41 forinttal több adót kell fizetniük az autósoknak jövőre.
A benzin literenkénti átagára most 574, a gázolajé pedig 561 forint. Már ez is kb. 20 százalékkal magasabb, mint egy éve, amikor még árstop vonatkozott az üzemanyagokra, de a GKI friss előrejelzése szerint további drágulásra kell számítani:
A drágulás egyik oka az, hogy emelkedik az alapanyagköltség, de Grád Ottó, az Ásványolaj Szövetség elnöke az RTL Híradóban arról beszélt, hogy ennél „nagyobb kockázatot jelent maga az árfolyam, illetve azok az adóváltozások, amelyekről már azért lehetett hallani a közelmúltban.”
Ahogy arról korábban a hvg.hu is beszámolt, a kormány jövőévi adócsomagja jelentősen megnöveli az üzemanyagok jövedéki adóját. Bár a kormány ezt a közös uniós szabályokkal indokolta, a literenkénti 41 forintos emelés majd kétszerese annak, ami kötelező lenne.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.