Háború Ukrajnában
Több mint három éve tart már az orosz-ukrán háború. A frontvonalak mára lényegében befagytak, a konfliktus mégis eszkalálódni látszik, ahogy a háborús felek igyekszenek minél több szövetségest és fegyvert szerezni, illetve több országot bevonni a konfliktusba. De vajon mi lesz döntő: a fegyverszállítmányok, a szankciók, vagy esetleg a béketárgyalások? Meddig tartanak ki az ukránok és meddig tűri az orosz társadalom a veszteségeket? Cikksorozatunkban ezekre a kérdésekre is igyekszünk válaszolni.
Augusztus tizedikén az ukrán Nemzeti Korrupciómegelőzési Ügynökség felvette a háború nemzetközi szponzorainak listájára a világ egyik vezető alkoholgyártóját, az elsősorban a rumjairól ismert Bacardit – írja a Kyiv Independent. Erre a listára azok a cégek kerülnek, akik az Ukrajna elleni orosz invázió 2022-es megindulása után is üzleti tevékenységet folytatnak Oroszországban.
A Bacardi az ukrajnai háború kezdete után közölte, hogy kivonul az orosz piacról, a cég vezetősége azonban néhány hónappal az eredeti bejelentés után meggondolhatta magát: törölték a kivonulásról szóló közleményt és maradtak Oroszországban is. Az ukránok szerint pedig így adójukkal támogatják az Ukrajna elleni háborút.
A Bacardi pedig nagyon jól járt azzal, hogy Oroszországban maradtak: mivel riválisaik egy része a háború miatt kivonult az orosz piacról, 206,5 százalékkal tudták növelni forgalmukat a 2021-es adatokhoz képest. 2022-ben 12 millió dollárt fizettek be adóként az orosz költségvetésbe.
A Bacardi Limited több mint kétszáz márka tulajdonosa, ezek között ott van a Grey Goose, a Bombay és a Martini is. Termékeiket 170 országban árulják.