szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Idén eddig 61 embert próbáltak átverni a jegybank nevében a telefonos átveréssel.

A Magyar Nemzeti Bank nevében telefonálnak csalók – közölte az MNB. A csalók ráadásul lemásolják a jegybank telefonszámait, ezért úgy tűnik, mint ha valóban az MNB-től érkezne hivatalos hívás. Majd előállnak a történettel: valaki megtámadta az ügyfél banki számláját és épp pénzt utal el róla, ezért sürgős segítségre van szükség. Például azonnal el kell utalni a pénzt egy másik számlára, vírusirtót telepíteni – amiről aztán nyilván kiderül, hogy a csaló számlájára ment az összeg, a „vírusirtó” pedig egy kémprogram. Idén eddig 61 ügyfél jelezte, hogy így próbálják átverni.

Volt, hogy a felhívott áldozat nem akarta megadni a bizalmas banki adatait, ezután a csalók az MNB nevében azzal fenyegetőztek, hogy akkor befagyasztják a bankszámláját.

A jegybank újra arra figyelmeztetett mindenkit:

- Sem az MNB, sem a kereskedelmi bankok nem kérhetnek el az ügyfelektől telefonon vagy neten olyan adatokat, amelyek banki rendszerbe történő belépéshez kellenek.

- Ha valaki ilyennel találkozik, akkor kérdezzen vissza, ha pedig a legkisebb gyanú is felmerül benne, akkor tegye le a telefont, és hívja fel a bank honlapján feltüntetett ügyfélszolgálati számot.

- Ha pedig kiderül, hogy át akarták verni, akkor szóljon az MNB ügyfélszolgálatának, a saját bankjának és a rendőrségnek is.

Az MNB ráadásul nem végez semmilyen adminisztrációs tevékenységet az ügyfelek számára kereskedelmi bankoknál – tették hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!