Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A HÉV fejlesztése helyett inkább a budapesti villamos- és trolibeszerzéseket oldaná meg a kormány az EU-pénzekből, mert alig több, mint két és fél év alatt be kell fejezni a munkát.
182,4 millió euróval, mostani árfolyamon 68 milliárd forinttal csökkentette a kormány a HÉV-vonalak korszerűsítésére szánt EU-s keretet, viszont 253,6 millió eurót, közel 96 milliárd forintot biztosít Budapestnek villamos- és trolibuszprojektekre – vette észre a Portfolio a magyar helyreállítási tervben, amelyet az Európai Bizottság nemrég elfogadott.
A portál szerint azért is lehetett szükség erre az átcsoportosításra, mert a fejlesztéseket 2026 nyaráig be kell fejezni, különben nem lehet a költségeiket elszámolni az EU felé.
Így aztán a tavaly ősszel vállalt 56 kilométer helyett már csak 46 kilométernyi HÉV-vonal szerepel a tervekben, mint amit korszerűsíteni kell (hogy melyik 10 kilométert hagynák ki, az nem derült ki pontosan), 11 helyett 10 állomást korszerűsítenének, és 2700 helyett csak 1000 P+R parkolót építenének ki a megállók közelében, az elektromos töltőpontok kiépítése pedig kikerült a tervekből. Benne maradt viszont a tervben három intermodális csomópont kiépítése és 1500 kerékpártároló létesítése.
A villamos- és trolibeszerzés nem újdonság: már egy februári kormányhatározatban szó volt róla, ez teszi lehetővé például 51 CAF villamos érkezését. Az újdonság az, hogy melyik EU-program pénzeiből oldanák ezt meg.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek – derül ki a HVG toplistáiból.