Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"afa5e577-844b-48d3-b523-ccb24e7a79e4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Világszerte 350 millióan tesznek fel legalább havi egyszer valamilyen kérdést a Gemini MI-nek, ami nem tűnik kevésnek – ám a Google maga közölt becsült adatokat arról, mennyien használják az OpenAI chatbotját. És úgy tűnik, bőven van mit ledolgoznia a keresőpiacot jelenleg uraló Google-nek.","shortLead":"Világszerte 350 millióan tesznek fel legalább havi egyszer valamilyen kérdést a Gemini MI-nek, ami nem tűnik kevésnek –...","id":"20250424_google-gemini-mesterseges-intelligencia-hasznalati-adatok-birosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afa5e577-844b-48d3-b523-ccb24e7a79e4.jpg","index":0,"item":"1ffb273f-0f50-4394-b38d-acd86080ae56","keywords":null,"link":"/tudomany/20250424_google-gemini-mesterseges-intelligencia-hasznalati-adatok-birosag","timestamp":"2025. április. 24. 09:03","title":"Kitárta lapjait a Google, ennyien használják a Geminit – és ekkora a lemaradásuk a ChatGPT mögött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3","c_author":"Sedacur forte","category":"brandchannel","description":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy egyharmada folyamatosan szenved a rossz alvás, vagy éppen az álmatlanság kellemetlen tüneteitől. Az alvászavarral kapcsolatban számos tévhit tartja magát a köztudatban, amelyeket csokorba gyűjtöttünk. ","shortLead":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy...","id":"20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3.jpg","index":0,"item":"f66effe3-602c-49a5-a844-56f07582123e","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","timestamp":"2025. április. 23. 13:30","title":"„Iszom egy pohár bort, és beájulok a tévé előtt\" – 10 tévhit az alvászavarról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Sedacur forte","c_partnerlogo":"5cf9288a-45dd-4fc7-882f-75fd6dbe4936","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"aed94702-a5ec-42ba-a27c-999bbf4038f9","c_author":"Balla István ","category":"360","description":"Ha a hatalom állandóan az ellenségről beszél, és mindenkit ellenségnek lát, aki nem azt gondolja, amit ő, akkor úgy tudunk túlélni, ha észrevétlenek maradunk. Ha nem hiszik, ki is próbálhatják egy most megjelent kalandkönyvvel.","shortLead":"Ha a hatalom állandóan az ellenségről beszél, és mindenkit ellenségnek lát, aki nem azt gondolja, amit ő, akkor...","id":"20250423_nagy-testver-szeret-teged-1984-kalandkonyv-Nagy-Adam-kotelezo-olvasmany-diktatura-hoskodes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aed94702-a5ec-42ba-a27c-999bbf4038f9.jpg","index":0,"item":"1e39ed10-f4b5-4cb8-92ad-dec58eb646cb","keywords":null,"link":"/360/20250423_nagy-testver-szeret-teged-1984-kalandkonyv-Nagy-Adam-kotelezo-olvasmany-diktatura-hoskodes","timestamp":"2025. április. 23. 20:15","title":"Diktatúrában nem érdemes hősködni – kipróbáltuk, rossz vége lett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ddee0867-4218-46aa-86b8-609d9e225719","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Tizenkettedik kihívás.","shortLead":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250424_Gondolkozz-velunk-Kave-az-asztalon-Szexi-a-matek-12","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ddee0867-4218-46aa-86b8-609d9e225719.jpg","index":0,"item":"7a3612df-4d2d-4a95-bc3a-f4a8cce456a0","keywords":null,"link":"/elet/20250424_Gondolkozz-velunk-Kave-az-asztalon-Szexi-a-matek-12","timestamp":"2025. április. 24. 10:00","title":"Gondolkozz velünk: Kávé az asztalon – Szexi a matek 12.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"64d2363f-8afa-4572-ba72-b5eb22318289","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"A világ korallzátonyainak több mint négyötödét érintette a rekordmagas óceáni hőmérséklet okozta tömeges kifehéredés – közölték a jelenséget megfigyelő tudósok.","shortLead":"A világ korallzátonyainak több mint négyötödét érintette a rekordmagas óceáni hőmérséklet okozta tömeges kifehéredés –...","id":"20250423_korallzatonyok-feheredes-eghajlatvaltozas-homersekleti-anomaliak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64d2363f-8afa-4572-ba72-b5eb22318289.jpg","index":0,"item":"fcb7265d-2d89-41cd-a2b5-3f4bc19dba83","keywords":null,"link":"/tudomany/20250423_korallzatonyok-feheredes-eghajlatvaltozas-homersekleti-anomaliak","timestamp":"2025. április. 23. 18:03","title":"Hatalmas a baj a korallzátonyoknál, már a 84 százalékuknál jelent meg a kifehéredés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60e3c0cf-ecba-458b-91d4-4a0249e9ae9e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Elképzelhető, hogy a Google-nek egy bírósági döntés miatt meg kell válnia a Chrome böngészőjétől. Ha ez valóban így történik, az egy másik céget hozhat monopolhelyzetbe: az OpenAI-t.","shortLead":"Elképzelhető, hogy a Google-nek egy bírósági döntés miatt meg kell válnia a Chrome böngészőjétől. Ha ez valóban...","id":"20250423_google-chrome-bongeszo-eladasa-openai-felvasarlas-chatgpt-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60e3c0cf-ecba-458b-91d4-4a0249e9ae9e.jpg","index":0,"item":"98364c28-ff8f-4a16-adc8-ce02b1e82f7f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250423_google-chrome-bongeszo-eladasa-openai-felvasarlas-chatgpt-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. április. 23. 09:33","title":"Megvenné a Chrome böngészőt az OpenAI a Google-től","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Következménye nem lett, de így is nagy port kavart az, hogy a Signal üzenetküldő alkalmazásban egy újságírót is bevettek egy olyan beszélgetésbe, amelyben az amerikai kormány tagjai a jemeni húszik elleni támadás tervét beszélték meg. Pedig akkor még nem is lehetett tudni, hogy folytatásos történetről van szó, ugyanis napokban kiderült az is, hogy Pete Hegseth védelmi miniszter egy másik csetben a műveletekről többek között feleségével, bátyjával és ügyvédjével is értekezett. Elek Péter ennek kapcsán összeszedett jó pár történelmi baklövést, mert azokból bizony nem volt hiány, egynek majdnem áldozata lett Franklin D. Roosevelt amerikai elnök. ","shortLead":"Következménye nem lett, de így is nagy port kavart az, hogy a Signal üzenetküldő alkalmazásban egy újságírót is...","id":"20250423_duma-aktual-signal-gate-feher-haz-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9.jpg","index":0,"item":"33114150-548f-47cd-869c-972529951452","keywords":null,"link":"/360/20250423_duma-aktual-signal-gate-feher-haz-usa","timestamp":"2025. április. 23. 19:00","title":"Történelmi baklövések a nándorfehérvári csata tüzes afterjától egy végzetes vécélehúzásig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dda6328b-cf69-4d50-a08d-d47955d788d9","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Donald Trump legidősebb fia Budapestet is érinti kelet-európai utazása során, pénteken Jászai Gellérttel, a 4iG elnökével találkozik.","shortLead":"Donald Trump legidősebb fia Budapestet is érinti kelet-európai utazása során, pénteken Jászai Gellérttel, a 4iG...","id":"20250423_donald-trump-jr-budapest-jaszai-gellert-4ig","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dda6328b-cf69-4d50-a08d-d47955d788d9.jpg","index":0,"item":"bf0ca0b7-4fa0-4ba5-9754-9d715764b85b","keywords":null,"link":"/itthon/20250423_donald-trump-jr-budapest-jaszai-gellert-4ig","timestamp":"2025. április. 23. 17:50","title":"Budapestre jön, a 4iG-hoz látogat Donald Trump Jr.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Míg Magyarországon komoly társadalmi és politikai ellenállás szerveződik az akkumulátorgyártókkal és -újrahasznosítókkal szemben, Németországban, ahol több a német, mint az ázsiai beruházás, még fenntarthatósági díjakat is osztogatnak az ilyen üzemeknek. Az Európai Uniónak és az európai autóiparnak fontos célkitűzése, hogy komoly lépések történjenek az e-járművek akkumulátorainak újrahasznosítása terén, ami a kínai nyersanyagfüggés csökkenéséhez is hozzájárulhat. A Deutsche Welle riportja.
Az üvegedény finom szemcséjű fekete homokkal van tele. Világít a benne lévő anyag, ahogy a gyár fényei megcsillannak az edényen. A címkéjén „Blackmass” felirat áll, ami magyarul annyit tesz: fekete massza. A neve titokzatosan hangzik. Valójában azt a végterméket jelöli, amelyet elektromos járművek kiselejtezett lítium-ion akkumulátoraiból nyernek ki innovatív eljárással, amely az újrahasznosítást gazdaságosabbá és fenntarthatóbbá teszi a korábbiaknál.
A Hannoverhez közeli észak-német kisváros, Wendeburg tőszomszédságában vagyunk, ahol a Duesenfeld cég munkatársai dolgozták ki és alkalmazzák az eljárást. A fekete massza az elektromos akkumulátor gyártásához nélkülözhetetlen „hozzávalókat” tartalmaz (lítium, nikkel, kobalt). Új akkumulátorok készülnek a felhasználásával, csökkentve az elektromos járműipar friss nyersanyagigényét. Miután Kína elhúzott a világ mellett az e-autók és az elektromos akkumulátorok gyártásában, ez a fekete massza abban is segíthet, hogy az Európai Unió felzárkózzon a piacvezetőhöz.
Ez a jövő: bányák helyett újrahasznosítás!
Az EU a következő évtizedre több tucat hatalmas akkumulátorgyár (ún „gigagyár”) építését tervezi, miközben a gyártáshoz szükséges kulcsfontosságú nyersanyagokból szinte teljes mértékben importra szorul. Ez pedig rendkívül kiszolgáltatottá teszi az ellátási láncok szereplőjeként – pláne olyan esetekben, amikor valami hiba vagy nem várt esemény blokkolja a láncot. Az újrahasznosítás célja az is, hogy az akkumulátorok környezetbarátabbá váljanak. Az EU már most előírja, hogy minimum milyen mennyiségben kell újhasznosított fémeket tartalmazniuk az új elektromos autó-akkumulátoroknak.
Az újrahasznosításban az európai autógyártók, mint a Volkswagen és a Mercedes-Benz is komoly fantáziát látnak. A svéd Northvolt akkumulárgyártó pedig már most is az egyik legnagyobb kapacitású gyárat üzemelteti. De ahogy a térképen is látható, Németországban és Csehországban döntően német cégek képviselik a körkörös gazdaságnak ezt a szegmensét, Magyarországon a már működő bátonyterenyei és szigetszentmiklósi újrahasznosító üzem ellenben dél-koreai.
Deutsche Welle
Bátonyterenyén, az akkumulátor-feldolgozóban annyi szabálytalanság történt az elmúlt években, hogy az illetékes kormányhivatal többszöri többtízmilliós pénzbírság után kénytelen volt tavaly augusztusban határozatlan időre bezárni az üzemet. Az akkumulátor-feldolgozókkal kapcsolatos problémák a szlovén Andrada-csoport magyarországi tízmilliárdos beruházására is kihatottak: a heves lakossági tiltakozás miatt Alsózsolca helyett jelenleg Sóskútra tervezik az elérhető legmodernebb technológiával dolgozó akkumulátor-újrahasznosító üzemüket, amely ott is kiváltotta a helyiek ellenállását. Pedig a projekt megvalósítása minden idők legnagyobb szlovén befektetése lenne Magyarországon.
„Állandó az émelyítő bűz” – Élet a bátonyterenyei akkumulátor-feldolgozó szomszédságában
Demonstrációk Németországban is előfordulnak. A Bátonyterenyén aktív Sungeel például lakossági tiltakozás miatt vonta vissza gyártelepítési szándékát a türingiai Rudolstadtban. De a német társadalomban nem tapasztalni a magyarországihoz fogható heves ellenreakciókat.
A Mercedes-Benz például a délnyugat-németországi Kuppenheimben épít kísérleti üzemet elektromos autók akkumulátorainak újrahasznosítására, amely a tervek szerint 2024 közepén kezdi meg működését. „Stratégiai fontosságú számunkra, hogy a jövőben minden erőforrás a rendelkezésünkre álljon, amire szükségünk lehet, gyártásunk pedig fenntartható folyamattá váljon” – nyilatkozta a DW-nek Jörg Burzer, a Mercedes-Benz csoport igazgatótanácsának tagja. A baj csak az, hogy az eljárás még mindig túl drága. Azt pedig még maga Burzer sem tudta megmondani, hogy az újrahasznosítási eljárás mikor fog megtérülni a Mercedesnek.
Maradékáram és a nyerő módszer
A Duesenfeld cég ellenben már most nyereségesnek ítéli meg az akkumulátorok újrahasznosítását. „A maradékáram kinyerése az elhasznált akkumulátorokból fedezi a gyár energiaszükségleteinek a felét” – magyarázta a gyár területén a DW munkatársának Julius Schumacher, az üzemmérnökség vezetője, miközben egy munkás az egyik kábelt csatlakoztatta a másik után, hogy megtörténjen az aktatáska méretű akkumulátorok mélykisülése. Pestiesen: a teljes lemerítésük.
A wendeburgi Duesenfeld GmbH. üzemmérnökségének vezetője, Julius Schumacher
DW/Nadine Michol
A másik titok az akkumulátorok feldarabolásával kapcsolatos technológiában rejlik. Az aprítás általában a folyamat legmacerásabb része. Az elektromos autók akkumulátorai ugyanis kimondottan gyúlékonyak, ezért is olyan nehéz őket újrahasznosítani. A legtöbb recycling-üzem a két bevett módszer egyikét alkalmazza: vagy hőkezeléssel szétválasztják egymástól az anyagokat, ami meglehetősen energiaigényes. Vagy vákuumban, illetve folyékony nitrogénben aprítják össze az akkumulátorokat, ennél az eljárásnál viszont mérgező gázok szabadulhatnak fel. Vagyis mindkét módszernek megvannak a maga kockázatai.
A Duesenfeld vállalat az utóbbi eljárást alkalmazza, csak a hátrányokat kiküszöböli. Az aprítást nitrogén alatt végzik, ezzel megakadályozzák, hogy meggyulladjanak az akkumulátorok, amelyeket ezután alacsony hőmérsékleten, vákuumban szárítanak ki. Itt lényegében ugyanaz a hatás érvényesül, mint a nagyon magas hegyekben: a víz már 100 Celsius-fok alatt felforr, ha a külső nyomás alacsonyabb. Az akkumulátorok elektrolitja, amely vezetőként működött, már ezen az alacsonyabb hőmérsékleten is párolog, amit aztán felfognak. Schumacher rámutat egy üvegcsőre, amelyben átlátszó folyadék van – az újrahasznosított elektrolit.
Az üvegcsőben áramló folyadék az újrahasznosított elektrolit. A felvétel a Duesenfeld GmbH. wendeburgi üzemében készült
DW/Nadine Michol
A vezető üzemmérnök szerint a különbséget az adja, hogy a Duesenfeld rendkívül alacsony hőmérsékleten aprítja fel az akkumulátorokat, és ahogy utalt rá, feldarabolásuk előtt megtörténik a mélykisülésük. E két lépés kombinációja garantálja, hogy nem keletkeznek mérgező gázok. „Ráadásul a vállalat újrahasznosítási eljárása szén-dioxid-semleges. A CO2-kibocsátás csökkentése pedig egyben a gyártási költségek csökkentését is jelenti” – magyarázta a DW riporterének az üzemmérnök. Nem csoda, hogy teljesítményéért a Duesenfeld cég idén megkapta a Német Fenntarthatósági Díjat, amellyel a leginnovatívabb és legfenntarthatóbb vállalatokat ismerik el.
Deutsche Welle
A felaprított akkumulátorokból egy nagy, mozgatható, étkezőasztal méretű szita segítségével választják szét a különböző anyagokat: rezet, alumíniumot, műanyagot és a már említett fekete masszát, amely az értékes akkumulátor-fémeket tartalmazza. A Blackmasst ezután egy kémiai eljárásnak, a hidrometallurgiának vetik alá, hogy a lítiumot, a nikkelt, a mangánt és a kobaltot is elválasszák egymástól. Schumacher egy porcukorra emlékeztető anyaggal megtöltött üvegcsére mutat. Tartalma újrahasznosított lítium, a mai elektromos járművek legfontosabb „üzemanyaga”.
Kína az élen
„Kína a világ legnagyobb elektromosjármű-gyártója és egyben piaca, értelemszerűen az akkumulátorok újrahasznosításában is vezető szerepet tölt be. Ez utóbbi területen legalább tízszer akkora piacnak számít, mint az Európai Unió” – magyarázta a DW-nek Christoph Neef, a németországi Fraunhofer Rendszer- és Innovációkutató Intézet kutatója.
Kína már 2059-től száz százalékban újrahasznosított lítiummal fogja gyártani a lítium-ionos autóakkumulátorokat a Münteri Egyetem egy friss tanulmánya szerint. Európa és az USA legfeljebb 2070-re érhetik el ugyanezt a célt. Ami a nikkelt illeti, Kína valószínűleg legkorábban már 2046-ban képes lesz újrahasznosítással kielégíteni a keresletet, Európa 2058-ra, az USA pedig 2064-re valósíthatja meg ugyanezt.
Régi e-autó akkumulátorokkal teli konténerek a Duesenfeld GmbH. wendeburgi üzemében
DW/Nadine Michol
A Fraunhofer Intézet számításai szerint Európában az újrahasznosítandó akkumulátorok mennyisége 2040-re eléri a 2100 kilotonnát. Jelenleg a kontinensen évente mintegy 50 kilotonnányi használt akkumulátort hasznosítanak újra, ami még akkor is kevés, ha belevesszük, hogy számos autóakkumulátor eléri élettartamának végét, mielőtt a feldolgozására sor kerülne.
„Az EU viszonylag korán belevágott az újrahasznosítási folyamat ellenőrzésébe és kiterjesztésébe” – mondta Neef. „Ezért mindenképpen van esély felzárkózni az újrafeldolgozási versenyben.” Az még nem teljesen kiforrott, hogy melyik újrahasznosítási módszer győzedelmeskedik majd az EU-ban. Mindenesetre a Fraunhofer Intézet tanulmánya a duesenfeldi üzemben alkalmazott folyamatot, a hidrometallurgiával kombinált mechanikai eljárást tartja az eddigi legígéretesebbnek.
Szerző: Nadine Mena Michollek. A fordítást Valaczkay Gabriella készítette. A cikket Bogár Zsolt szerkesztette
A Deutsche Welle (DW) és a HVG együttműködése keretében heti rendszerességgel jelennek meg DW-s helyszíni riportok, beszámolók vagy elemzések a hvg.hu-n. A DW egy német közszolgálati hírcsatorna, amely a világ 32 nyelvén tudósít. Újságírói jelen vannak Európa és a világ minden táján. A hvg.hu minden héten a teljes tudósítói hálózat legérdekesebb cikkeiből válogat.