Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A régión belül még mindig az élmezőnyben van Magyarország.
Az elmúlt időszakban a benzin régiós átlagára 4 forinttal emelkedett, a gázolajé 8-cal csökkent – derül ki a Magyar Ásványolaj Szövetség tájékoztatásából.
Az elmúlt napokban az olaj árára hatással volt, hogy mérséklődött az Izrael és Irán közötti konfliktus geopolitikai kockázata és a globális nyersolajtartalékok több mint 100 millió hordóval az elmúlt három év átlaga felett vannak.
A benzin árváltozásának fő mozgatórugói a nyári specifikációra való áttérés szezonális hatása, a tervezett finomítói karbantartások és az ukrán dróntámadások miatti oroszországi finomítói kiesések voltak.
A gázolajnál a gyenge kereslet ellensúlyozta a folyamatos finomítói karbantartások okozta kínálat-visszaesést. Eközben növekszik az európai import is, amely – a forintárfolyam jelenlegi stabilitása mellett – ugyancsak kedvező hatást gyakorolt a hazai és régiós üzemanyagárakra a MÁSZ közleménye szerint. Ebben azt is megjegyzik, hogy a kelet-közép-európai régió tengeri ellátással is rendelkező országai továbbra is helyzeti előnyben vannak, mivel szélesebb körű ellátási forrásaik lehetnek, tehát alacsonyabb beszerzési áron tudnak hozzájutni feldolgozandó nyersolajhoz és az üzemanyag-késztermékekhez.
A régión belüli összehasonlításban a hazai benzinárak a negyedik, a gázolajárak a harmadik helyen állnak. Előbbiben jobban állunk, mint az osztrákok, a szerbek és a szlovákok, utóbbiban csak Ausztriát és Szerbiát előzzük meg.
Szerdán a kormány ultimátumot adott az üzemanyag-kereskedőknek, hogy „az áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós átlaghoz”, és amennyiben ez nem történik meg két héten belül, „kemény eszközökkel avatkoznak be”. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter korábban úgy vélekedett: hogy csökkentik a két üzemanyagfajta profittartalmát, nem azt jelenti, hogy a kiskereskedőknek veszteségesen kell az üzemanyagokat értékesíteniük. Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke szerint azonban a kormány pontosan erre kényszeríti őket. Egri arról beszélt, hogy a kiskereskedésben 7 százalékos árréssel dolgoznak, ebből kell az összes költségüket finanszírozniuk. Ezzel szemben a kormánynak adóoldalon 50 százalékos árrése és nyeresége van.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.