Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tartalomgyártók mellett több hirdető céggel szemben is vizsgálódnak.
Tavaly novemberben tartott online ellenőrzést (sweepet), és vizsgált meg összesen 28 magyar véleményvezért az Instagramon, a YouTube-on, a Facebookon és a TikTokon a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezetnél arra voltak kíváncsiak, kiderül-e a közönség számára, hogy az érintettek csatornáin éppen reklámot vagy fizetett tartalmat látnak.
Mint kiderült,
az influenszerek 20 százaléka tartja csak be minden esetben a reklámjelleg feltüntetésére vonatkozó szabályokat, a többség (54 százalék) általában jelzi a promóciós tartalom tényét, de nem mindig, nagyjából negyedük viszont soha, vagy csak nagyon ritkán tesz közzé bárminemű tájékoztatást.
A GVH hat hazai influenszer – Dancsó Péter, Forstner Csenge, Fördős Zoltán, Halmi Bence, Kása Roland (Rolix) és Strenner Antal (Whisper Ton) – tevékenysége miatt indított versenyfelügyeleti eljárást. Szerinte az érintettek a közösségi oldalain olyan termékek, szolgáltatások vagy márkákat népszerűsítő tartalmak jelentek meg, amelyekért „cserébe bizonyos vállalkozások valószínűsíthetően ellenszolgáltatást nyújtottak az ügynökségként eljáró vállalkozásnak, és az influenszernek is, ám utóbbi sem a vizsgált tartalmak képi világából, sem a videók során elhangzó információkból, sem a tartalmakhoz kapcsolt leírásokból nem tűnik ki egyértelműen a fogyasztók számára”.
A GVH a közleményében hozzátette: az influenszerek mellett – valószínűsíthető közreműködői szerepükre tekintettel – reklámügynökségeket, illetve több megrendelőt, érintett hirdető vállalkozást is vizsgálnak.
Jelezték ugyanakkor: a fentiek nem jelentik azt, hogy az eljárásokban érintett személyek, vállalkozások jogsértést követtek el, az eljárás a tények és a felelősség tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés(ek) bizonyítására irányul.
A versenyhatóság az elmúlt években több olyan ügyet is lezárt, amelyekben érintettek voltak influenszerügynökségek, illetve egyéni vállalkozó véleményvezérek is. Burkolt reklámozás miatt kapott bírságot Berki Renáta és egy fogfehérítő forgalmazója, valamint a Bongó nevű, gyerekeknek szóló játék üzemeltetője is. Kiderült továbbá, hogy egy sportfogadás-tanácsadó oldal, valamint egy fogyasztószer-kereskedő is influenszerek közreműködésével tévesztette meg a fogyasztókat.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Hadházy Ákos megint számolt. Napi luxi: A kormányfő lányának papucsa és a blúza hasonló árban, 300 ezer forint körül lehetett – egyenként.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.