szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Lázár János szerint kevés a pénz, ezért a 76-os út helyett a 74-es bővíthetik négysávossá.

Úgy tűnik, lekerült a kormány napirendjéről az ország legdrágább autópálya-beruházásaként beharangozott gyorsforgalmi fejlesztés, a 76-os út kibővítése kétszer két sávos autópályává – írja a vg.hu

A lap szerint erre Lázár János építési és közlekedési miniszter szavaiból lehet következtetni, aki a múlt héten Nagykanizsán kampányolt. „Azt szeretném, ha a zalaegerszegi polgártársaim megértenék, hogy a leggyorsabb, legolcsóbb és legjobb út Zalaegerszegről Budapestre Nagykanizsán át vezet, én ezt támogatom és ezt tartom elsőként megvalósíthatónak” – mondta a miniszter, utalva arra, hogy ez a 74-es út négysávosítását, és nem a 76-ost jelenti. Hozzátette, utóbbit akkor fogják megvalósítani,

ha még több pénzünk lesz”.

Mindez azért meglepő, mert Lázár tavaly decemberben maga jelentette be a Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő M76-os beruházást a Zala megyei Fenékpusztán. 

A hírnek legkevésbé a zalaegerszegiek örülhetnek, ugyanis aki Budapestre tartana, annak 48-50 kilométeres kerülőt jelent Nagykanizsa érintése. Másrészről viszont érthető: a 44 kilométer hosszúságú, a miniszter szerint is minden idők legdrágább közlekedési beruházásának nevezett fejlesztés 400 milliárd forintjába kerülne a magyar adófizetőknek, amit a mostani állapotában biztosan nem engedhet meg magának az államkassza. 

Brutális rekord: kilométerenként 9,1 milliárdért épül az új autópálya

Ez több mint a duplája az eddigi rekordernek, annyira drága, hogy még a kormányközeli Világgazdaság is értetlenkedik miatta.

(Nyitóképünk illusztráció.)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!