szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kisebb-nagyobb „koccanások” most is előfordulnak hajók között a zsúfoltság miatt.

A budapesti dunai hajóforgalom jelenleg ugyan kevésbé telített, mint Bécsben vagy Pozsonyban, de ennek ellenére szakértők szerint szükség van a szabályozás szigorítására, mivel kisebb balesetek gyakran előfordulnak – írja cikkében a Portfolio.

A járvány miatti leállás után ismét sok turista választja a dunai hajózást Budapesten. Biztonságuk érdekében tervezik a belvárosi kikötők számának csökkentését és új kikötők kialakítását a külvárosi részeken.

Szalma Botond hajóskapitány, a Mahart korábbi vezérigazgatója, a Magyar Hajózási Országos Szövetség (MAHOSZ) volt elnöke, jelenleg az áru- és teherfuvarozással foglalkozó a Plimsoll Zrt. vezére szerint a nagy szállodahajókat az Újpesti-öbölbe vagy Csepel környékére kellene átirányítani, hogy elkerüljék a tumultust és a kockázatos manővereket.

A Fővárosi Önkormányzat úgy fest valóban változtatásokat tervez a személyhajózásban. A közgyűlés már elfogadta a Duna-parti Építési Szabályzat módosítására vonatkozó terveket, amelyek szerint a belvárosból, főleg a XIII. kerületi rakpartról szinte teljesen kitiltanák a hajókat. Az újlipótvárosi partszakaszon a 24 tartós várakozásra alkalmas kikötőből mindössze 9 maradna, amelyeket csak ki- és beszállásra lehetne használni. A megszűnő kikötők helyett újakat alakítanának ki az újpesti és a csepeli partszakaszokon.

A Mahart korábbi vezérigazgatója szerint egy új kikötő építése ugyanakkor 50-100 millió forintba kerülhet, és többéves engedélyekre lenne szükség a gazdaságosság biztosításához.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!