szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal gyanúja szerint a légitársaság lényeges információkat hallgatott el a szolgáltatási díjakról, és a foglalási rendszerével sem volt minden rendben.

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt újabb versenyfelügyleti eljárást indított a Wizz Air Hungary Zrt.-vel szemben a Gazdasági Versenyhivatal. A GVH a cég foglalási rendszerének szakmai gondosság követelményét sértő működését, valamint a szolgáltatási díjakkal kapcsolatosan lényeges információk elhallgatását gyanítja.

A GVH gyanúja szerint:

  • A Wizz Air valószínűsíthetően nem tesz eleget a szakmai gondosság követelményének, mivel foglalási rendszere nem biztosítja a kiszámíthatóság és a megbízhatóság érvényesülését a szolgáltatási díjairól szóló tájékoztatási gyakorlatában, ugyanis a különböző eszközökön (pl. két mobilon vagy mobilon és asztali számítógépen) elérhető azonos szolgáltatások díjai egyes esetekben eltérők lehetnek.
  • A társaság ezenfelül a honlapján és az applikációjában feltüntetett szolgáltatási díjakkal kapcsolatban feltételezhetően elhallgatja a fogyasztók elől azt a lényeges körülményt, hogy a megjelenített díjakon nem fogja tudni biztosítani a szolgáltatást a foglalási folyamat egésze alatt.

A GVH kiemeli, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést el is követte. Az eljárást három hónap alatt kell elvégezni, indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

A Gazdasági Versenyhivatal 2024. augusztus 3-án szombaton zárta le legutóbbi eljárását a Wizz Airrel szemben. A vállalkozás az akkori vizsgálati eredmény szerint elhallgatta, hogy egyes csomagjainak részét képező „többletszolgáltatásokat” külön-külön is megvásárolhatják a fogyasztók, emellett pedig a szakmai gondosság követelményét sértő kereskedelmi kommunikációt folytatott az automatikus utasfelvételi szolgáltatás lényeges jellemzőiről. A GVH eljáró versenytanácsa a fenti jogsértések miatt több mint 307 millió forintra bírságolta a céget. A Wizz Air azonnal reagált, és közölte, hogy jogi lépéseket tervez:

Reagált a Wizz Air a GVH-bírságra: Jogi lépéseket tervez a légitársaság

A Wizz Air kiemelte: ennek a büntetésnek semmi köze a most kialakult légi helyzethez.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!